ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

תקציב המדינה עבר בקריאה ראשונה: 57 תומכים לעומת 53 מתנגדים

תקציב המדינה עבר בקריאה ראשונה: 57 תומכים מול 53 מתנגדים • חברי הכנסת של ש"ס איימו להיעדר מההצבעה, אך בהוראת דרעי הצביעו בעד • "אם ביטול מע"מ אפס לשכבות החלשות לא יסוכם עד קריאה שניה ושלישית, ש"ס לא תתמוך בתקציב"

מליאת הכנסת. צילום: פלאש90
מליאת הכנסת. צילום: פלאש90


מליאת הכנסת אישרה הערב (ד) בקריאה ראשונה את הצעת חוק תקציב המדינה לשנת 2015-2016 לאחר דיון שהחל בשעות הצהריים. חוק התקציב אושר ברוב של 57 תומכים מול 53 מתנגדים.

טרם ההצבעה על התקציב, התכנסו חברי סיעת ש"ס בלשכתו של יו"ר המפלגה ושר הכלכלה אריה דרעי במשרד הכלכלה בירושלים, וזעמו על אי קידומו של מע"מ אפס - כפי שסוכם עם משרד האוצר. לאחר הישיבה שבו חברי הכנסת למליאה והצביעו בעד התקציב אך דרעי נעדר לאחר שהשיג קיזוז.

בכיר בש"ס הסביר הערב כי "חברי הכנסת של ש"ס פנו הערב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי והביעו זעם על כך שנושא מע"מ אפס לא סוכם עם שר האוצר כחלון, למרות שסוכם על כך בישיבת הממשלה על התקציב. בעקבות הדברים זימן השר דרעי ישיבת סיעה במשרד הכלכלה. השר דרעי הורה לחברי הסיעה להצביע הערב בעד התקציב בקריאה ראשונה ואם ביטול מע"מ אפס לשכבות החלשות לא יסוכם עד קריאה שניה ושלישית, סיעת ש"ס לא תתמוך בתקציב."

מהמחנה הציוני נמסר הערב בתגובה: "ביבי וכחלון לא הקשיבו לטענות הח"כים נגד התקציב - הם יודעים שמכרו את כולנו למען הסחטנות הקואליציונית. צר לנו מאד שרה"מ ושר האוצר לא ישבו במליאת הכנסת לאורך הדיון על מנת להקשיב לחברי הכנסת הטוענים נגד התקציב ומציעים הצעות קונסרוקטיביות. תחת זאת הם שלחו את סגן שר האוצר לענות בחיפוף ובקצרה לחברי הכנסת בתום הדיון במליאה, תוך שסיעתו של סגן שר האוצר מאיימת באותם רגעים להחרים את ההצבעה.

"כל אלה ועוד מצביעים על כך שהם מכרו את כולנו לטובת סחטנות של סיעות הקואליציה. סחטנות שמסייעת למגזרים מסויימים, ומתעלמת מהזוגות הצעירים, מהפרפריה, מיצירת מקומות עבודה, והגדלת השכר למי שמנסה להתפרנס בכבוד".

שר האוצר, משה כחלון: "מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה תקציב לאומי חברתי ואחראי שמביא עימו בשורה אמיתית. הגדלנו את ההוצאות האזרחיות והצגנו דרכים לצמצום הפערים בחברה הישראלית. זהו תקציב עם סדר עדיפויות חדש, ללא גזירות וללא הכבדות, לטובת אזרחי מדינת ישראל".

"גובה התקציב לשנת 2015 הוא 329.5 מיליארד ₪ ולשנת 2016 347.7 מיליארד ש"ח. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2015-2016 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור והפחתת יוקר המחיה.

"בתקציב המדינה תוספות משמעותיות למשרדים החברתיים, אשר באים לידי ביטוי בהגדלת התקציבים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, והביטחון האישי. משרד החינוך יקבל בשנים 2015-2016 תוספת של 6.5 מיליארד ש"ח, ומשרד הבריאות יקבל תוספת של 5.9 מיליארד ש"ח. משרד הרווחה יקבל תוספת של 800 מיליון ש"ח, וחיילי החובה יזכו לעדכון בשכרם.

"בחוק ההסדרים הצגנו רפורמות משמעותיות, בתחום הדיור – מיסוי מקרקעין, משפרי דיור ועוד, בתחום הבנקאות – הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים , בתחום המזון – רפורמת הקורנפלקס וביטול התכנון בענף הצאן, הפחתת עלויות בחיסכון הפנסיוני, הפחתת עלויות של ביטוחי בריאות, וחיבור מפעלים לגז טבעי תוך הפחתת נטל הרגולציה".
כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד