כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

במוצאי מנוחה: לייבל'ה במהדורת סליחות

הסלפי הראשון של מוזס, תפריט הבשרים של אורן חזן ופינת חידות מורחבת ומפנקת • וגם: לייבל'ה מבקש סליחה

במוצאי מנוחה: לייבל'ה במהדורת סליחות


כמידי סוף שנה, וכנהוג פק"ק ירושלים עיה"ק, נאלץ לייבל'ה לבקש סליחה. מכיוון שאין לדבר סוף, בחר לייבל'ה להתמקד ב'ידועים לנו', והוא רחום וגו'.

ובזאת שטוחה בקשת סליחה בפני יו"ר ש"ס הנערץ, שר הכלכלה, הנגב והעוד משהו, הרב אריה דרעי, לייבל'ה מזכיר אותך יותר מדי כי אתה מביא טראפיק וגם מצטלם יותר מדי. בקשת סליחה גם מעמיתו לשעבר אלי ישי, לייבל'ה לא שכח אותך, זה אתה שנעלמת מהמפה. סליחה שלוחה גם למרגי והשוטר אזולאי, ובפני כל שאר הח"כים של ש"ס לייבל'ה מתנצל שהוא לא זוכר את שמותיהם.

גם לאשכנזים מגיע: לייבל'ה מבקש סליחה ממוישה גפני, יש לך מספיק על הראש ב'דגל', סליחה גם מאורי מקלב, גם אתה ב'דגל', לייבל'ה זוכר. סליחה מיעקב אשר, לייבל'ה היה משוכנע שתיבחר. ויש גם סליחה מיוחדת לאגודה: לסגן השר ולמשפחתו המורחבת, לשר הבריאות מטעם המועצת, לזה שצועק תמיד נאצים ולהוא שיושב בוועדה של השכפ"צים.

וזאת לידיעה, כי המדור השבוע הוא רק הקצפת ללא הדובדבן, שיבוא במוצאי שבת הבעל"ט. יש למה לצפות. בינתיים, לייבל'ה נערך בדחילו ורחימו לימי הדין, עוקב בחרדה אחר הנעשה בסמינר מאיר, משתתף בסיורי סגן השר של המבשר בפתיחת שנת הלימודים, ומשחק כדורגל בשעות הפנאי עם השר של העיתון החדש שאו-טו-טו יקום במקום 'יום ליום'.

עד שכל זה יקרה, נשאר ללייבל'ה להתעסק בעיתונים הישנים ובעיתונאים הקיימים, זו הסחורה ואיתה הוא מתמודד. בשל כך, ניהל לייבל'ה מעקב השבוע אחרי הדובר והכובע של ההוא מ'יום ליום', גואל ועקנין, שעושה עבודה מצוינת בינתיים. עם תחילת שנת הלימודים ולרגל ימי הרחמים והסליחות התברך ועקנין אצל המרן של ש"ס, הגאון רבי שלום כהן. גם כשהעוזרים של צביקה לא בשטח, יש מי שמדליף ללייבל'ה.





לייבל'ה עוקב אחרי החיבור המתהווה בין האחים ביכלר לחונה דייטש, שכבר סוקר בשבועות הקודמים. השלושה נצפו השבוע חורשים את אוקראינה במסע של תפילות בקברי הצדיקים, וכמובן בין מקווה לקבר הם נכנסו לטעום משו קטן. שליח לייבל'ה לאוקראינה תיעד.





וכחלק מההכנות לקראת הימים הנוראים, יצא לייבל'ה לבדוק את מצב הדגים שעלו זה מכבר מן הים, באחת מן המסעדות הכשרות למהדרין בעיר תל אביב. לייבל'ה הופתע לראות במקום את ח"כ איתן כבל מעלה ניצוצות יחד עם איש רדיו 'קול חי' יעקב גרודקה. מתברר כי השניים היו עסוקים בזכרונותיו של כבל מתקופת לימודיו בישיבת 'נחלת דוד' וב'הנגב' [עוד לפני המחלוקת, תרגיעו]. אחד הזכרונות שנחקקו עמוק בליבו של כבל היה הצ'ולנט המיתולוגי של הרבנית סלומון.





ובעוד כבל המיובש באופוזיציה מסתפק בדגים, מצא לייבל'ה במסעדת 'אילבן' באשדוד את יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי וחבר נשיאות הליכוד, כשהוא סועד בצוותא עם השר גלעד ארדן, ח"כ אורן חזן, ח"כ מיקי זוהר, ח"כ יואב קיש ובקבוק ג'וני ווקר משובח. לייבל'ה חושף בזאת את חיבתו של ח"כ חזן לתפריט הבשרים [יש פה משהו בטעם יעלון?] והוא מציין בפליאה שהשר ארדן ויתר על כל השפע הזה והסתפק בעגבניות שרי.





אבל את מיטב עיתונאי המגזר מצא לייבל'ה באירוסי בנה של עורכת מהדורת החדשות המרכזית של רדיו 'קול חי', אסתי פלד המהוללת. וכך נלכדו בתמונה אחת צמרת ש"ס/קול חי [לייבל'ה כבר מזמן לא מתמצא בהבדלים הדקים] מגיש הבוקר מטעם התנזים דוד חכם, הרל"ש הכל יכול יוס"ח כלף, יוסי שווינגר שהשמועות אומרות שהוא 'בין עבודות', גואל ועקנין פליט קול חי שמדברר את ש"ס, ואבי רוזן שמפקח על הכל מלמעלה. ללייבל'ה לא ברור למה נעדר מהתמונה משה גלסנר, שהשתחל לשטח האויב ויצא בשלום.





ובאותו אירוע, לייבל'ה צילם בקונוטציה משפיעה במידה מוגבלת:




ויש מי שנערך ליום הדין בדרך המקובלת מקדמת דנא: חברי המועצה לייזר ראוכברגר ומיכאל מלכיאלי מעיריית ירושלים, ערכו ביקור ב'עזר מציון', וזכו לקבל תעודות הוקרה מהיו"ר חנניה צ'ולק.





ועוד קצת מנבחרינו: ביום שישי, בעוד לייבל'ה מסיים את הקניות וכמובן מתדלק בכניסה לבני ברק, הוא שם לב כי מי שנמצא בתחנה הוא זה שיש לו אדמו"רית בנושא גז אך לא בנושא דלק, יו"ר ועדת הכספים והחבר של ליצמן ח"כ משה גפני.





ובעוד גפני מתדלק, הקולגה מהמפלגה הסמוכה ביצע סלפי לראשונה בחייו: מדובר בחה"כ ויו"ר סיעת יהדות התורה, מנחם לייזר מוזס, שנסע ביום ראשון האחרון לציון הרשב"י במירון, ועבר דרך טבריה. אברך שפגש את מנחם לייזר הסביר לו מה פירוש סלפי, ומוזס התלהב מהעניין לפחות כמו סיפור חזק על ה'אמרי חיים' וביצע על אתר סלפי מהודר. לידי לייבל'ה הגיע תיעוד.



מן הגורן ומן היקב
האיש והמלחמה בשבועונים, המאבק במכשירים וביעור נגע האינטרנט הלא מסונן, או במילים אחרות רפאל מאיר, נצפה השבת באתרא קדישא מירון. לשאלת עוברים ושבים שראו את מאיר רוקד במרפסת ב'לכה דודי', הסביר הלוחם הדגול כי הוא שוהה עם חסידי דז'יקוב ויז'ניץ והאדמו"ר, אליו התחבר כתושב רחובות. לייבל'ה משער שאת רוב הגזירות והרעיונות שואב מאיר מהחצר המקומית.

גדול הזמר, מלך המוזיקה החסידית ושאר סופרלטיבים שאומרים על מישהו כזה, מרדכי בן דוד, נצפה בסוף השבוע בשדרת חנות GB המציגה חסידישע הלבשה, כאחד האדמו"רים ממש.





ואפרופו הלבשה: בעוד לייבל'ה קורא בסופ"ש את עיתון משפחה, הוא נתקל במודעת הנחה מפתה. אממה, המודעה מופיעה דווקא על שם קוראי 'בקהילה'. מאז הניתוק מהווטסאפ החבר'ה לא מרוכזים שם, במערכת בהר חוצבים.





אלפי חסידי סאטמר שהשתתפו ביום ראשון בחתונת המוז'יניק של הגבאי המיתולוגי משה גאבע בויליאמסבורג, הופתעו לראות את משה חובש ספודיק לראשו. בירור קצר העלה כי מוישה פמח בריקוד סוער עם הנגיד מאיר מלניק, שחבש את השטריימל הנוצץ של הגבאי.





מסע יחידי סגולה של חסידות ספינקא ארה"ב לאוקראינה ורומניה נערך השבוע עם מונה רוזנבלום, חיליק פראנק ומקהלת 'נרננה'. לידי לייבל'ה הגיע תיעוד נדיר של מוטי טיפ הפקות רבינוביץ בשעת 'יזכור' בבית הכנסת בלבוב, ושל חברי המקהלה בקומזיץ עם מונה וחיליק.








תושבי רמת גן שפשפו את עיניהם בתדהמה במוצאי שבת האחרונה, כשגילו במסעדה החדשה שנפתחה ברחוב ביאליק תחת השם 'רוטשילד', את האדמו"ר מלעלוב פוצח בטיש חסידי. מתברר כי בעלי המסעדה, איש העסקים אלי לנדאו, הזמין את האדמו"ר לקביעת מזוזה. לייבל'ה בונה על כרטיס vip מתוך המלאי שיחולק השבוע.





לייבל'ה מאחל בהצלחה ליוזמה החדשה של משרד ההפקות 'ישמח ישראל', בהשקתה של להקת הקומזיצים הראשונה מסוגה, המורכבת משלושה אחים גיטריסטים לבית משפחת שיליץ. לייבל'ה כבר זכה לצפות פעמיים בשיליצים בלייב, והוא משוכנע שזה השלאגר הבא.

פינת המזל טוב
למי שתהה מדוע סגן השר ליצמן עורך ביקורי פתע בבתי החולים, גילה לייבל'ה כי לליצמן מגיע מזל טוב לרגל הולדת הנין הראשון בממלכה הליצמנית הגוראית והסגפנית. הילד, נכד לבנו שלמה ליצמן, ולייבל'ה מברך שיזכה להמשיך את השושלת.

ברכת מזל טוב לאברהם בצלאל, ראש לשכת משבץ בנות ירושלים צביקה כהן, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

מזל טוב לשמואל חיים פפנהיים, שחיתן השבוע וחגג כאילו אין מחר ואין כפר דומא. לייבל'ה השיג תיעוד נדיר מהאירוע.





ביום ראשון יינשא בשעה טובה הבחור החשוב רפאל אלבז, עוזרו הצמוד של יו"ר דגל התורה באלעד חבר מועצת העיר אבי שטרן. אלבז, מיקירי יהדות זלאטשוב, הזמין את החסידים וכמובן את האדמו"ר, שהבטיח השתתפות מלאה. לייבל'ה מבטיח לעקוב ולעדכן מהשמחה הגדולה.

הצלם החרדי הנודע שוקי לרר, שחוגג שלושים שנות צילום, הכניס את בנו הקטן יאיר בברית הפיאות. הסבב כמובן כלל את גדולי ישראל, שגזזו ממחלפות ראשו של אח של נפתלי.

פינת החידות:
המקום: בני ברק.
הזמן: פתיחת שנת הלימודים.
האובייקט: עיתונאי ואיש תקשורת המזוהה עם עץ-מחבלים והדובדבן, שהכניס את בנו למעון המנוהל על ידי משפחה של מה שנקרא פלג השונאים.

בין הפותרים נכונה תוגרל הקצאה ומכתב בלעדי ומזוייף של זייברט.

חידת בונוס:

חבורת עיתונאים מלוכדת, שלייבל'ה קורא לה 'המשועממים בע"מ', נצפתה השבוע בהילטון. במשתתפים: ה'שנה ראשונה' שצמוד לשטרסלר, חובב הקסקטים מלונדון וקירשנבאום, שליח לייבל'ה לאוקראינה, זה שחוזר תיכף לאכול חסה ואיתי גדסי.

בהיעדר מבוגר אחראי או חיים אילוז, טחנו הנוכחים נייעס עד לשעות הקטנות, או אז נפרדו בתשישות מה.

בין המזהים נכונה את המשתתפים יוגרל ציוץ בטוויטר של ישראל כהן.
לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד