י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היכונו, היריב המקצועי מגיע • טורו של אבי שיף

אלעזר שטרן, עשוי מזן שונה ומסוכן לחרדים. הוא לא מהסוג שנופל בטעויות הגסות של לפיד • טורו של אבי שיף

היכונו, היריב המקצועי מגיע • טורו של אבי שיף


אתמול, עם פרישתו של שר החינוך לשעבר שי פירון, או מה שנשאר ממנו, היה נדמה לרגע שהתקשורת החרדית צוהלת לאיד, דאחקות רצו על החשבון והעיתונאים חובבי הטוויטר התחרו בשנינות על משחקי מילים עוקצניים.

נכון, בשלוש שנותיו במערכת הפוליטית, ובעיקר בכובעו כשר חינוך, הצליח פירון להשניא את עצמו על הציבור החרדי. הוא הצטייר כמי שבא לשנות בכוח, להעביר רפורמות פוגעניות בכל מחיר, להכות בכיס של האברכים ולהציל את המנדטים של לפיד דרך קיצוץ בקייטנות ילדים. כל זה נכשל, ובחסדי שמים פירון ונה לעשות לביתו, יחד עם עוד מחצית מח"כי 'יש עתיד' בכנסת הקודמת שליקקו את הפצעים וגנזו את החליפות עד להודעה חדשה.

הבעיה מתחילה דווקא עם זה שמוציא את החליפה מהבוידעם מהר מדי: המחליף של פירון הוא ח"כ אלעזר שטרן, שעשוי מזן שונה לחלוטין ומסוכן לחרדים בהרבה. הוא לא מהסוג שנופל בטעויות הגסות של לפיד, הוא מבין היטב איפה יש להתגמש אבל גם יודע להתעקש ולהילחם על כל פיפס כשזה חשוב לו. והגרוע מכול, הוא מכיר היטב את החולשות החרדיות והפנים-מגזריות, ויודע כיצד לנצל אותן.

אם תשאלו את חברי הכנסת החרדים את מי הם מעדיפים, התשובה תהיה חד משמעית, תן להם מניין פירונים והם יתמודדו בגבורה, אבל את שטרן האידיאליסט תשאירו בחוץ. מי שבוועדת שקד להכנת חוק הגיוס בכנסת ה-19 היה הדומיננטי ביותר, מתוקף תפקידו בעבר כראש אכ"א, נהג להכאיב לנציגים החרדים בוועדה וגרם להם לפעמים מבוכה. רק זה חסר להם כעת, כשחוק הגיוס שוב על הפרק.

גם בש"ס זוכרים היטב את שלהי הקדנציה הקודמת, אז הוביל שטרן את המאבק בגיור של הרבנות הראשית. נלחם כמו מפקד במקומות שרבים נכשלו, גם כאלה שהיו חזקים ממנו פוליטית כמו אביגדור ליברמן. שטרן הצליח להעביר הצעת מחליטים בממשלה בנושא הגיור, שנועדה לשבור את המונופול של הרבנות. למזלם של החרדים בוטלה ההצעה בהקמת הממשלה הנוכחית בהתאם להסכם הקואליציוני.

גם בגיור, הסיבה להצלחתו של שטרן נעוצה בכך שהוא מכיר את החרדים מבפנים, בשונה מאוד מפירון, שמושגיו בחרדים קלושים עד בלתי קיימים. אז נכון, שטרן גם יודע ללכת לקראת החרדים, ויעידו על כך צעירי חב"ד להם אישר הכרה בפעילות חו"ל כשירות לאומי, בשונה מעמדת יש עתיד, אבל אם הוא ימצא אידיאל, והוא ימצא, ממתין לחרדים מאבק קשה.

את החיוך הזה - כדאי למחוק.
שטרן פירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד