ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ביה"ד התערב: 'מגן הלב' לא תוכל לפטר עובדים

ביה"ד האזורי לעבודה אסר על 'מגן הלב', לפטר עובדים ולפגוע בתנאי שכרם על רקע התארגנותם

ביה"ד התערב: 'מגן הלב' לא תוכל לפטר עובדים
עוזי ברק חדש


בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, אסר על פיטורי עובדים ופגיעה בתנאי שכרם של עובדי עמותת "מגן הלב".

עמותת 'מגן הלב', שמרכזה באשדוד הוקמה על ידי ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ולה מעל ל-500 עובדות חרדיות. היא מפעילה את רשת צוהר הלב שלה מסגרות לחינוך מיוחד.

השופט צבי פרנקל מבית הדין לעבודה בבאר-שבע הורה האתמול (ד') לעמותת "מגן הלב" לא לפגוע בעובדים על רקע התאגדותם וקיבל את בקשת ההסתדרות והוציא צו שאוסר על עמותת מגן הלב לפגוע בצורה כלשהי במעמדם או בתנאי העסקתם של העובדים לעומת תנאי העסקתם בשנת הלימודים תשע"ה.

ההסתדרות טענה בפני בית הדין שהגננות ברשת התבקשו לחתום על חוזים חדשים המרעים את תנאיהן לעומת השנה שעברה, וגננות שלא הסכימו לחתום, לא שובצו לשנת הלימודים שהחלה השבוע - פוטרו.

מנגד, העמותה טענה שהקיצוצים הם על רקע כלכלי בלי קשר להתאגדות העובדים בהסתדרות. עוד הוסיפו פרקליטי מגן הלב, כי 20 העובדות שטרם שובצו לשנת הלימודים הבאה, לא ברור האם הינן חברות בהסתדרות או לא, ובכל אופן רובן כבר שובצו למעט בודדים שגם לגביהם יש אפשרות שיימצא פתרון בימים הקרובים.

במגן הלב טענו כי ישנה התארגנות נוספת של עובדים חוץ מההסתדרות החדשה, ולכן העמותה אינה יודעת מי הארגון היציג ומול מי עליהם להתנהל. בסופו של דבר סוכם כי ברגע שמגן הלב יגיעו להסדר מול ההסתדרות או איגוד עובדים אחר, ההסכמות יחולו על כלל העובדים שהוחתמו.

לגבי מי יהיה זה שייצג את העובדים, נקבע כי רשימות העובדים נכון לתאריך 23/07/2015 (היום בו הודיעה ההסתדרות היא הארגון המייצג), יועברו לידי הממונה על יחסי עבודה במשרד הכלכלה במחוז הדרום. מקביל ההסתדרות תעביר אליו את טפסי ההצטרפות, והוא יבחן את הנתונים ויעביר אותן לבית המשפט.

בית הדין כאמור אסר על פיטורי העובדים שעבדו בשנה שעברה ברשת המעסיקה מאות עובדים ומפעילה גנים לחינוך המיוחד במגזר החרדי ואסר על פגיעה כלשהי בתנאי העסקתם וקבע בהחלטתו את חשיבות הזכות להתארגן בארגון עובדים.
מגן הלב ההסתדרות החדשה ביהד לעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד