כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השר לביטחון פנים: אי יישום חוק 0% אלכוהול - מביך

עמותת אור ירוק: "על המדינה לפעול באופן מיידי למען רכישת מכשירים שיאפשרו למשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול"

השר לביטחון פנים: אי יישום חוק 0% אלכוהול - מביך



לאחרונה הגישה חברת הכנסת מיכל רוזין מסיעת מרצ שאילתא לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בה היא מבקשת לדעת האם המשטרה אוכפת את חוק 0% אלכוהול לנהגים צעירים ולנהגים מקצועיים.

בשאילתא מסבירה ח"כ רוזין את החוק: "ב- 2010 נקבע בחוק רף של אפס אחוזים אלכוהול לנהגים צעירים עד גיל 24, לנהגי רכב כבד ורכב ציבורי: מוניות, אוטובוסים וכדומה. אבל, לצערנו הרב, הוא אינו נאכף במלואו". ח"כ רוזין ממשיכה ומציינת את נתוני עמותת אור ירוק לנושא זה: "לפי נתוני עמותת אור ירוק, בין 2006-2011 היו נהגים צעירים ומקצועיים שנהגו תחת השפעת אלכוהול או סמים מעורבים ב- 25 תאונות קטלניות וב- 91 תאונות עם פצועים קשה".

לכן, היא מבקשת לדעת האם נרשמו עד היום דוחות בהתאם לחוק זה, האם מתבצעת אכיפה שלו ומתי תיפתר הבעיה ביישום החוק.

השר ארדן, ענה לח"כ רוזין כי הוא מסכים אתה שישנה בעיה באכיפת החוק: "החוק הזה הוא חוק חשוב. האמת שאני די נדהמתי, אגב החיפוש אחר תשובה על השאילתא, שמ- 2010 ועד היום, עוד מעט סוף 2015, אין יישום מלא של החוק הזה. אני חושב שזה מביך" והוסיף את הבעייתיות באכיפה: "ה"ינשוף" הרגיל לא מאפשר בעצם מדידה של הערכים הנמוכים החדשים שנקבעו בתיקון החקיקה כלפי אותם נהגים שצריך להתמקד בהם יותר".

השר מוסיף, כי רכישת ינשופים חדשים שאמורים לאפשר ביצוע דגימות של 0% אלכוהול נופלת בין הכסאות לאור אי ההבנה מי אמור לרכוש את הינשופים החדשים: " המחסום שמפריד היום בין הרכישה של עוד עשרות מכשירים כאלה שיאפשרו את הבדיקה לנהגים מהאוכלוסיות המוגדרות הוא בדיקות בחו"ל וגם בדיקות של מכון התקנים, ומי שאמור לעשות את זה הוא מי שבעצם היום מממן את הפעילות של אגף התנועה – זה גם כן דבר שצריך לבחון אם הוא נכון או לא נכון, כי היום בעצם מי שמממן את הפעילות או רוכש את ה"ינשופים" זה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שמאז הקיצוץ בתקציב שלה קיצצה מאד את התקציב של אגף התנועה. למעשה, יש פה איזה בעיה שזה נופל בין הכסאות".

בנוסף, מציין השר ארדן את הנתונים לגבי נהיגה בשכרות של נהגים צעירים: "מאז כניסת התיקון לחוק ועד מאי 2015 למעלה מ- 10,500 דוחות הזמנה לדין בגין שכרות נרשמו כנגד נהגים צעירים ולמעלה מ- 600 דוחות הזמנה לדין נרשמו כנגד נהגי רכב משא".

עמותת "אור ירוק": "אי אכיפת החוק היא מחדל מתמשך של המדינה שמסכנת את חיי כולנו בכבישים. על המדינה לפעול באופן מיידי למען רכישת מכשירים שיאפשרו למשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול בכדי להציל את חייהם של הנהגים הצעירים ושל שאר משתמשי הדרך".
עמותת אור ירוק משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד