י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"שיתוף הפעולה של החרדים עם רשויות החוק - לא מהטובים"

אמש שוחרר הנאשם בתקיפת החייל למעצר בית • במהלך הדיון, טען הפרקליט כי החרדים לא משתפים פעולה עם רשויות החוק, ואחרי גינוי נמרץ מצד ההגנה - הבהיר את עצמו • עו"ד של הנאשם טוען: מרשי הוכה • הפגנות נגד העד

"שיתוף הפעולה של החרדים עם רשויות החוק - לא מהטובים"


בית משפט השלום בירושלים שיחרר אמש (ד') למעצר בית עד תום ההליכים את אהרן צבי קורלנדסקי (34) שנגדו הוגש השבוע כתב אישום בגין תקיפת והעלבת חייל חרדי בבית הכנסת 'בית ישראל', לראשונה מאז החל המאבק נגד 'החרד"קים".

לאחר שהוגש כתב האישום, הובא אתמול (ד') קורלנדסקי לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. השופט לא קיבל את עמדת המשטרה וקורלנדסקי שוחרר אמש בשעת ערב לביתו.

מצידו של הנאשם נראה כי פניו מועדות למשפט, והוא לא יהיה מעוניין בהסדר טיעון. "בתיק הזה ינוהלו הוכחות, ואני אשתדל לשכנע את בית המשפט לא לקבל את האמור בכתב האישום", אומר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו של הנאשם, עו"ד שאול עזרא.


הפגנה בסמוך לאולמי 'בית ישראל', נגד אליעזר גולדיס שעובד באולם

ממה נשבר קיר הגבס - החוקר היכה או הנחקר השתולל?
עורך הדין ציין בבית המשפט כי במהלך החקירה מרשו חטף מכות מהחוקרים ומקצין המשטרה שהיו במקום, וכתוצאה מכך אף נשבר קיר גבס. השופטת פיינשטיין הורתה להעביר את החומרים למח"ש שיחקרו זאת.

"הכעס של המשיב וכל ההתנהגות שלו בדיונים זה כתוצאה מהמכות שהוא קיבל מהשוטרים במהלך חקירתו במשטרה", אמר עורך הדין בהתייחס לכך שקורלנדסקי התלהם וצעק בדיון בבית המשפט. בכתב האישום אגב, מופיע שהנאשם הוא זה שהיכה את השוטרים ובגלל זה נשבר קיר הגבס המדובר.

עוד אמר עורך הדין, כי אם החייל התפלל במקום, הרי שבמניין יש לפחות עשרה אנשים, "לא נעשו מאמצים לאתר עדים נוספים, לא גבו עדויות משאר המתפללים בבית הכנסת. לגבי הראיות לכאורה אני סבור שאין כאן.. ובמידה ובית המשפט יסבור שאכן יש ראיות, אני מבקש לקבוע שיש כרסום לא מעט בראיות".

"שיתוף הפעולה של הציבור החרדי עם רשויות החוק - לא מהטובים"
במהלך הדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה, עו"ד שחר מלול כי "שיתוף הפעולה של המגזר החרדי עם רשויות החוק הוא לא מהטובים שאנו יודעים".

עו"ד שאול עזרא מחה בו בתוקף על הדברים ואמר - "עו"ד מלול מצביע על ציבור שלם ואומר שאותו ציבור חרדי לא משתף פעולה עם השלטונות, אני סבור שהציבור החרדי כן משתף פעולה עם השלטונות. אני אומר שכל ראשי הציבור החרדי מוחים בתוקף על כל פגיעה באדם, לא רק בחייל, המחאה של אותו ציבור הוא נגד חוק הגיוס עצמו ולא בצורה כזו כלפי חייל זה או אחר. לומר שציבור שלם שילדיהם והם מתגייסים לצבא, מתנדבים במשטרה ומשמים כראש חיץ בנושא של חילוץ נפגעים, זה בלתי מתקבל".

בהמשך, עו"ד מלול התעשת ותיקן את דבריו - "אני מתנגד לכיוון שחברי מנסה להוליך אותי, לא אמרתי שהציבור החרדי לא משתף פעולה עם מדינת ישראל, אלא כל מה שאמרתי שכאשר אותו ציבור, חלקו, צריך להגיש תלונה, הדבר קשה ומוגבל וצריך מגשרים כמו הרב שישה שיושב כאן. גם אביו של המתלונן בתיק אומר שהגשת תלונה היא בגדר חילול השם.. להפוך את המילים שלי כאילו מדובר בציבור מוקצה, זה שערורייתי".

הרב שמעון שישא, שייצג את הנאשם בדיונים הקודמים ציין כי מאז שעלה נושא הגיוס, "אין שום חייל שניזוק ואין שום תלונה על מישהו שתקף חייל באיזה כלי.

"אני חושב שכל המעצרים הללו, אם היה מדובר בנושא אחר, היו משתחררים בתחנה או בהארכת המעצר הראשונה". בתגובה לדברי המשטרה כי רב פיקוד מרכז הותקף שלשום, ציין שישא כי "ברגע זה מסתובבים מפקדים במאה שערים ואף אחד לא תוקף אותם".

החייל לאחר התקיפה מחוץ לבית הכנסת

פשקווילים והפגנות נגד עד: "מוסרים עליך ישראל"
קורלנדסקי שוחרר למעצר בית בבית אחיו בפיקוח מלא, הפקדה של 3,000 ש"ח, ערבות עצמית של 5,000, וערבות של כל מפקח ע"ס 5,000 ש"ח.

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע למשך 48 שעות, אך עו"ד שאול עזרא התנגד לכך וסבר כי צריך לתת למשטרה שעה או שעתיים להחליט האם להגיש ערר, במידה ויחליטו להגיש, יעוכב השחרור למחרת בבוקר. בסופו של דבר לא הוגש ערר, ואמש בערב כאמור שוחרר העצור על פי התנאים שקבע השופט.

במקביל לדיונים הללו, ביום שלישי נערכה הפגנה גדולה מחוץ לאולמי בית ישראל משום שבנו של בעל האולם משמש כעד מטעם המשטרה. כוחות משטרה הוזעקו למקום ופיזרו את המפגינים. אמש נערכה הפגנה מצומצמת יותר בה השתתפו כ-50 בני אדם.

פשקווילים נגד אליעזר גולדיס, העד, פוזרו ברחבי השכונה - "מוסרים עליך 'בית ישראל", "לא תהיה כזאת בישראל", בליווי תמונת התלונה שהגיש.

"חשוב לציין, כי כל 'פשעו' של האברך החשוב שליט"א, על שהוא צעק על החרד"ק שלא יטמא את ביהמ"ד, המותר גם בחוקותיהם (חופש הביטוי)", נכתב בפשקוויל, "מי שהיכה היה המוסר, שהפך הקערה על פיה ושיקר שהאברך הוא שהיכה כביכול, זאת על מנת שיוכל להפלילו ולהביא למעצרו".


הפשקוויל נגד אולמי בית ישראל
אהרן קורלנדסקי תקיפת חייל חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד