ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ומי החרדי המשפיע ביותר? ח"כ משה גפני

גפני מדורג במקום ה-26 ברשימת המשפיעים - יותר משר הבריאות ליצמן (39) ושר הכלכלה דרעי (61); הראשון - נתניהו

גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


לרגל סיום השנה ערך העיתון הכלכלי "דה מרקר" דירוג של 100 המשפיעים בישראל.

החרדי המוביל מבין הנציגים החרדים הוא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כנציג החרדי הראשון (מקום 26) לעומת שר הבריאות יעקב ליצמן שנבחר למקום ה-39, ויו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי שדורג רק במקום ה-61. למקום הראשון נבחר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הצלחתו של גפני להתברג גבוה ברשימת המשפיעים נובעת מהעובדה שכבר שתי קדנציות הוא מחזיק בראשות ועדת הכספים, שכל שקל מתקציב כל משרד עובר את אישור הועדה, ברצותו מקדם וברצותו תוקע העברת תקציבים.

למי שהיה ספק מה הכוח שבראשות ועדת הכספים, הוא נעלם כאשר לפני כארבעה חודשיים בטקס כניסתו לתפקיד התייצבו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אריה דרעי ועוד שרים וח"כים ובכירים נוספים לחלוק לגפני כבוד.

ראשות ועדת הכספים הקנתה לגפני כוח פוליטי רב. כמי שיושב על השיבר - שרים, ראשי ערים, אנשי משרד האוצר ויתר משרדי הממשלה מחזרים אחריו. חלקם המשיך לשמור על קשר חם גם כשישב במדבר האופוזיציוני, כולם העריכו בצדק שיחזור לראשות ועדת הכספים היוקרתית.

פרשן 'דה מרקר' צבי זרחי כתב - "גפני יודע לעבוד מול משרד האוצר ולקדם את יוזמות החקיקה של הממשלה אך הוא דואג שוועדת הכספים תטביע עליהן את חותמה. בדרך הוא גוזר קופון ולוחץ להעברת כספי המדינה לחרדים".
גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד