כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"מ שטרנבוך על מינוי ליצמן: "מהחמורות שבחמורות וכעובדי עבודה זרה"

ראב"ד 'העדה החרדית' התייחס בשיחה שמסר לפני אברכים להצהרת האמונים של ליצמן אמש, והפיכתו לשר בממשלת ישראל • "בהצהרת אמונים של שר - שאומר להדיא שהוא נאמן לחוקי המדינה, הרי זה שאלה בחמורות שבחמורות"

הגר"מ שטרבנוך. צילום: ברוך יערי
הגר"מ שטרבנוך. צילום: ברוך יערי


הגר"מ שטרנבוך ראב"ד 'העדה החרדית' מסר שיחה לאברכים בביתו ותקף את הצהרת האמונים של שר הבריאות יעקב ליצמן מ'יהדות התורה', אותה כינה "חמורות שבחמורות והרי זה כמו עובדי עבודה זרה".

הרב שטרנבוך אמר - "השבוע נתפרסם אודות מינוי אחד מחברי הכנסת דאגודת ישראל לשר בממשלה, אולם מעלימים עין ממה שהשר צריך להצהיר אני נאמן למדינה וחוקיה, כל חברי הכנסת מצהירים אמונים, אבל הם מצהירים אמונים רק למדינה בלא חוקיה והצהרתם יכולה להתפרש רק על כך שיתעסקו בטובת תושבי המדינה, אבל בהצהרת אמונים של שר - שאומר במפורש שהוא נאמן לחוקי המדינה, הרי זה שאלה בחמורות שבחמורות, שהרי הרבה מחוקיה הם נגד התורה והקב"ה, ובהצהרתו הרי הוא ככופר בתורה שאומר להדיא שהוא נאממן לחוקי המדינה שבחלק מחייבים לעבור על דיני התורה".

הרב שטרנבוך ציטט את המשנה בסנהדרין שהאומר בפיו לעבודה זרה "אלי אתה", הרי הוא עובד עבודה זרה ממש – והרי זה ביהרג ואל יעבור, ואפשר שגם כאן הוא כן.

"ובשעתו", סיפר הגר"מ שטרנבוך כשדיברתי בענייני הקואליציה עם האדמו"ר בעל ה'לב שמחה מגור' זצ"ל, והצעתי לפניו את משנת ההלכה בעניין, אמר לי "אני מביע דעתי רק בעניין הרווח שייצא מזה, אבל בחלק ההלכה אינני מתערב כלל, ואני מניחו לגדולי תורה".

"וידוע שבשעה שחבר כנסת אחד הוסיף מדיליה בנוסח ההצהרה ואמר שהוא נאמן ל"מדינה וחוקי התורה", הכריעו בית המשפט שיחזור ויצהיר אמונים למדינה בלבד בלא שום התחייבות לתורה וכבר הרעיש בזמנו הראב"ד הגרי"י פישר זצ"ל שהצהרת אמונים על המדינה וחוקיה הוא בחשש ייהרג ואל יעבור", הוסיף הגרי"מ.
שטרנבוך ליצמן שר בריאות עבודה זרה חמורות שבחמורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד