כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גפני נגד סלונים; הרב אפרתי מכחיש • האזינו

סערה בחסידות בעקבות דבריו של גפני בשם הגרי"ש בנוגע למאבק בעימנואל; הרב אפרתי מכחיש את דבריו

האדמו"ר מסלונים. צילום: אביר סולטן - פלאש 90
האדמו"ר מסלונים. צילום: אביר סולטן - פלאש 90


חסידות סלונים ממשיכה לסעור סביב דבריו של יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני בראיון לפרשן הפוליטי אבי בלום ב'קו עיתונות' בו אמר כי בתקופת המאבק על פרשת עמנואל אמר הגרי"ש אלישיב זצ"ל כי "הנושא הוא כסף ולא אידיאולוגיה".

חסידי סלונים יצאו בזעם רב וזעזוע לדבריהם "מדובר בדברי בלע ושקר של חבר הכנסת גפני שהעז לפעור את פיו נגד מנהיג בישראל וחבר מועצת גדולי התורה כ"ק מרן האדמו"ר מסלונים שליט"א",

תוך כך, הערב מתפרסמת הקלטה בו חסיד סלונים משוחח עם הגאון רבי יוסף אפרתי נאמן ביתו של הגרי"ש זצ"ל ועדכן איתו על הדברים שפורסמו ועוררו סערה בחסידות, הרב אפרתי מכחיש את הדברים ואומר "אני מניח שזה לא השקר האחרון שיתפרסם זה שקר וכזב ורמיה.

"מוישה גפני בחור הגון אני אתקשר אליו. 'יכול להיות שיכולנו לעשות אחרת', כך הרב אמר אבל הרב לא התבטא על נושא של כסף", אמר הרב אפרתי.



חסידי סלונים זועמים ואומרים - "זו חציית כל הקווים האדומים שאיש ציבור פוער את פיו בצורה כה חמורה תוך שקרים מחפירים, ועוד נגד מנהיג לאלפים, הדברים אמורים כלפי ההתבטאויות הקשות והשקריות של חבר הכנסת גפני בשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בנוגע למאבק החינוך בעמנואל כי כל המאבק היה על כסף ולא על אידיאולוגיה.

"בו בזמן שהאדמו"ר מסלונים ניהל את המאבק בשותפות מלאה עם מרן זצ"ל ועם גדולי ישראל שליט"א, שראו בכך מאבק על עצמאות החינוך החרדי".

גורמים בחסידות טוענים ל'בחדרי חרדים' כי חסידי סלונים לא יעברו לסדר היום על הפגיעה בכבוד רבם. וכנראה שמשה גפני שכח את מקומו הטבעי, אומנם הוא שליחם של חלק מגדולי ישראל אבל עדיין לא נהיה מורה דרך ומנהיג רוחני שמביע דעתו בנושאי חינוך. "הדי הקרבות שניהל גפני שכמעט גרמו לקרע עמוק ביהדות החרדית על שכרון כוח וג'ובים לדיינים עדיין מהדהדים, שנאתו לחסידים ותסכולו מאיבוד השליטה בתנועתו כנראה ומעבירים אותו על דעתו", הוסיפו.
סלונים גפני כסף הרב אלישיב אפרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד