י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טקס סיום: החרדים לומדים לבנות אתרים

65 תלמידים השתתפו בטקס סיום לימודים, לאחר שרכשו יכולות לבניית אתר אינטרנט בסיוע מיזם טיק-טק

טקס סיום: החרדים לומדים לבנות אתרים


אתמול (ד) בערב, על הגג של חברת WIX בנמל תל אביב, התקיים טקס הסיום של המחזור הראשון של קורס טיק-טק לחרדים - בניית אתרי אינטרנט.

חברת Wix ומיזם טיק-טק (TicTech) שמסייע לחרדים בלימודים והשמה בהייטק, בתמיכת קרן קמח ושגרירות ארצות הברית, הקימו יחד פרויקט ראשון מסוגו, במסגרת הפרוייקט הוכשרו קבוצות נפרדות של גברים חרדים ושל נשים חרדיות בירושלים ובבני ברק, בקורס בניית אתרי אינטרנט באמצעות הפלטפורמה של Wix, במיוחד לחרדים מבית טיק-טק,

היחוד של הפרויקט הוא בכך שתוך זמן קצר מאד, תוך 44 שעות בסך הכל, גם תלמידים ללא רקע קודם בתחום של תכנות ובנית אתרים לומדי לבנות אתרים מקצועים ומלוטשים. הפרויקט כלל 5 קורסים לכ-90 תלמידים מהמגזר החרדי, קבוצות נפרדות לגברים ולנשים, בירושלים ובבני ברק, משך הקורס 11 מפגשים של 4 שעות כל אחד, בשעות הערב.

Wix העבירה הדרכות לכל המדריכים (החרדים) שלימדו את הסטודנטים, וליוותה את מהלך הקורסים בפיקוח מקצועי.

הקורס כלל עיצוב אתרים, איפיון אתרים, שיווק, תמחור, פרסום, איך לדבר עם לקוחות, איך להשתמש במנועי חיפוש, ובעצם נתן את כל הכלים הנדרשים לתחום בניית אתרים. במהלך הקורס הגיעו תלמידים שאין להם רקע בתחום וקיבלו מהר מאד את היכולת לבנות אתרים מקצועיים. במסגרת הקורס הסטודנטים עברו בנוסף גם הכשרה מיוחדת על איך לבנות אתר שיתאים למערכות סינון האינטרנט החרדי.

משתתפי הקורס סיימו עם מקצוע ביד, הם יכולים להרוויח כסף בכבוד, במיוחד בבניית אתרים למגזר החרדי שם שיעור האתרים לעסקים הוא נמוך. הרעיון הוא שהם יבנו אתרים בעצמם או ישדרגו את עצמם במקומות עבודה קיימים בזכות הכישור החדש.

הקורסים נבנו יחד עם Wix, בתמיכת קרן קמח ושגרירות ארצות הברית בישראל.

הרב משה פרידמן, יוזם הפרויקט, מסר: "המטרה של טיק-טק היא לתת הכשרות קצרות לציבור החרדי בתחומי ההייטק. לפני כשנה חברתי יחד עם שותפי ד"ר עמוס נדן לצוות של WixEd וביחד, בתמיכה של קרן קמח ושגרירות ארצות הברית ובחבלי לידה ארוכים אך פוריים, יצרנו קורס יחודי וראשון מסוגו לבניית אתרי אינטרנט על פלטפורמת Wix. הקסם הגדול של הפלטפורמה של Wix הוא היכולת לתת כלים מאד מקצועיים גם לאדם שאיננו מקצוען, ולהפוך כל אחד מאיתנו לאדם שיכול לבנות אתרי אינטרנט באופן מלוטש ומקצועי".

כאמור, המחזור הראשון של המסיימים - 65 תלמידים, חרדים וחרדיות, השתתפו בטקס הסיום של מחזור א', שהתקיים על הגג של חברת Wix. במהלך הקורס הסטודנטים בנו כמה אתרים שנכנסו לתיק העבודות שלהם, ביניהם פרויקט גמר. פרוייקט הגמר של התלמידים היה לבנות אתר אינטרנט אמיתי ללקוח אמיתי משלם.

לאחר סיעור מוחות משותף, נבחרו מצטיינים מכל קבוצה: דינה מור יוסף, עמיחי גרינברג, ישראל יצחקי וחוה יעקובי. המצטיינים הציגו לפני הקהל את האתרים המהריבים שבנו, אתר לחברת תיירות, ליקב של יינות, לחנות בגדים ולחנות לבגדי ילדים.

התלמידים המצטיינים עלו לבמה וקיבלו תעודות הצטיינות מאבישי אברהמי - מנכ"ל Wix, ניר זוהר - נשיא Wix, בועז הירש מנכ"ל שרות התעסוקה, הרב מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמח, הרב צביקה שרייבר סמנכ"ל קרן קמח. הרב משה פרידמן וד"ר עמוס נדן - יוזמי טיק טק, ד"ר מישל זארה, וגב' מנאל חדד - נציגות שגרירות ארה"ב
היי טק קמא טק פרסים נבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד