י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מזכיר צבאי חדש לנתניהו: תא"ל אליעזר טולדנו

בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים, התקיים טקס חילופי משמרות בתפקיד הצבאי הנחשק

מזכיר צבאי חדש לנתניהו: תא"ל אליעזר טולדנו


היום (ה'), התקיים טקס חילופי המזכיר הצבאי לראש הממשלה בקריה בתל-אביב. טקס החילופים נערך במעמד שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, המזכיר הצבאי היוצא, אלוף אייל זמיר, המזכיר הצבאי הנכנס, תת-אלוף אליעזר טולדנו, וחברי פורום המטה הכללי.

אלוף משנה, אליעזר טולדנו, הועלה היום לדרגת תת אלוף והחליף בתפקידו את אלוף אייל זמיר, אשר מילא תפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות.

מדברי שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון: "תפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה הוא ייחודי ואין תפקיד אחר שמכין אותך אליו. הדבר הנכון הוא לשמור על ערכים, תבונה, שכל ישר, פתיחות ובעיקר יושרה. זהו תפקיד אשר צריך בו אומץ אינטלקטואלי. אייל, אתה עמדת במשימה בכבוד ויש כלפיך הערכה גדולה. התרומה שלך בלשכת ראש הממשלה הייתה רבה. אליעזר, נבחרת בזכות ההערכה כלפיך. תצטרך למצוא את הדרך לנווט את הדברים כדי שההחלטות שיתקבלו יהיו הטובות ביותר, ויעניקו לראש הממשלה אפשרות לקבל את ההחלטות הטובות ביותר. יש לך את כל הכלים להצליח."

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "אליעזר, בחרנו לתפקיד זה קצין מצטיין. אני משוכנע שתדע להביא את היכולות שלך כמפקד וכקצין מטה ותדע לעשות את התפקיד המאוד מורכב הזה, ששונה לגמרי מכל התפקידים שעשית בעבר. אייל, בשלוש השנים האלה ביצעת את התפקיד ברמה מקצועית גבוהה מאוד וברמת אחריות יוצאת מן הכלל. היית נציג מעולה של צה"ל והמערכות הביטחוניות מול ראש הממשלה. המינוי שלך למפקד פיקוד הדרום הוא הביטוי החזק ביותר להערכה שיש כלפיך."

מדברי המזכיר הצבאי היוצא, אלוף אייל זמיר: "תפקיד המזכיר הצבאי הינו תפקיד מרתק, הדורש מיצוי ניסיון צבאי בכלל המימדים, עמידה תחת לחצים, פעולה מאוזנת ודיסקרטית תוך שיתוף פעולה וייצוג כלל גופי הביטחון במדינת ישראל מול ראש הממשלה ולהיפך. השתדלתי לעמוד במשימה שהוטלה עליי ולשמור על ערכי צה"ל. חוויתי בתפקידי אירועים ביטחוניים רבים, תהליכי קבלת החלטות ביטחוניות- אסטרטגיות, חלקם גלויים, חלקם עלומים, דילמות קשות ומבצע צבאי רחב היקף בפיקוד הדרום, "צוק איתן". אליעזר, אני משוכנע שאתה מגיע עם ניסיון קרבי רב. התרשמתי עמוקות מחדות המחשבה והקליטה המהירה בחפיפה ואני בטוח שאתה מגיע עם הערכים המתאימים שיעזרו לך להצליח בתפקיד."

מדברי המזכיר הצבאי הנכנס, תת-אלוף אליעזר טולדנו: "זאת שעת בין ערביים מרגשת ובעלת משמעות רבה עבורי כקצין ישראלי. במעמד זה אני מבקש להודות לשר הביטחון, לך הרמטכ"ל, על האמון בי, אעשה כל שביכולתי להיות ראוי ולשרת את מדינת ישראל בתפקידי החדש. אייל, לא יכולתי לבקש מורה טוב ממך במעבר המורכב הזה. תודה רבה על לימוד המקצוע החדש מתוך הערכים, המסירות והאחריות. מעומק החפיפה ומהרצינות שלך הבנתי את משמעותו של התפקיד. פיקוד הדרום זוכה בך".







.איזנקוט יועץ ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד