י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נדחה ערעור הנאשם בהצתת כנסיית הלחם והדגים

ינון ראובני יישאר עצור עד תום ההליכים; השופט נתן תקווה בדמות חלופת מעצר, אך השאיר למחוזי להכריע

ינון ראובני ויהודה אסרף בהארכת מעצרם, צילום: פלאש90
ינון ראובני ויהודה אסרף בהארכת מעצרם, צילום: פלאש90 צילום: באזל עווידאת, פלאש 90


בית משפט העליון דחה את ערעורו של ינון ראובני (20) מאופקים, שערער על החלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת שהאריך את מעצרו עד תום ההליכים, יחד עם הנאשם משה אורבך מבני ברק.

במהלך הדיון הבוקר בבית משפט העליון, השופט ניל הנדל העיר לפרקליטות על בעיות בחומר החקירה, ולמרות זאת - בהחלטה התיישר לפי הקו שלהם; בית משפט העליון דחה את הערר שהגיש ינון ראובני הנאשם בהצתת כנסיית הלחם והדגים על ההחלטה לעוצרו.

בין היתר קבע השופט ניל הנדל שדחה את הערר כי קיימות ראיות לכאורה כגון כפפה עם DNA של הנאשם שנמצא מספר קילומטרים מהאירוע, ומיכל חלב שהנאשם נראה ממלא בתחנת דלק ולאחר מכן מיכל זהה נתפס סמוך לאירוע.

יחד עם זאת קבע השופט כי במידה ותוצע חלופת מעצר שלא בבית הנאשם על בית המשפט לדון המחוזי לדון בבקשה.

למרות האפשרות שהציב השופט, עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את ראובני מאוכזב מההחלטה:" לאורך כל הדיון היה נדמה שהשופט הנדל קיבל את הטענות שלנו הן בעניין בעיות מסוימות בחומר הראיות והן באשר לסוגיית חלופת המעצר שכלל לא נבדקה בבית המשפט המחוזי"

עורך הדין מוסיף כי השופט העיר לפרקליטות על כך שבמהלך הדיון הסתבר כי אין תיעוד של ראובני באיזור הכנסיה ולא באיזור הצפון ואפילו הרכב לא מתועד בטבריה עם לוחית זיהוי כפי שנטען בתחילה. "השופט אמר מפורשות לפרקליטה כי לא תוכל למלא את החסר בהצגת דוחות צפייה של שוטרים, ודרש לקבל את הקלטות שלא מתעדות את הרכב ואף אמר לפרקליטה כי יש כאן בעיה, אך לתדהמתי בהחלטה הוא לא נתן לכך משקל".

עורך דין בן גביר אומר כי גם באשר לשאלה על שחרורו של העורר בשלב זה השופט שינה את גישתו בהחלטה: "במהלך הדיון השופט הנדל לאחר שהצגתי לו פסיקה על זורקי בקת"ב על בית כנסת ששוחררו למעצר בית, שאל שוב ושוב את הפרקליטה מדוע אין לפעול גם במקרה הזה כפי שהחוק והפסיקה מורים ולשחרר את העורר למעצר בית בהחלטה הוא התעלם מדברים אלה, וכלל לא ביקש לברר את החלופות שהצענו בבית המשפט המחוזי".
הלחם והדגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד