י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיעוד דרמטי: רגעי חילוץ בחורי הישיבה מניסיון הלינץ' בחברון

נאייף דענא, צלם 'בצלם', תיעד את החילוץ הדרמטי של חמשת תלמידי הישיבה שנקלעו בטעות לכפר פלסטיני, וחולצו על ידי מקומי שהכניס אותם לביתו - רגע לפני שיעברו לינץ' • צפו בוידאו

תיעוד דרמטי: רגעי חילוץ בחורי הישיבה מניסיון הלינץ' בחברון



צילום: נאייף דענא, בצלם

צפו בחילוץ הדרמטי: חמשת תלמידי הישיבה מארה"ב, נסעו אמש עם אפליקציית הניווט Waze לכיוון מערכת המכפלה, והצעירים מצאו את עצמם בליבו של ג'אבל ג'והר, סמוך לאיזור התעשיה של קרית ארבע. לא חלף זמן רב והחלה התפרעות של מקומיים שיידו לעברם אבנים - בקבוק תבערה הושלך לעבר רכבם ואחד הבחורים נפצע.

פאיז אבו חמדיה מחברון, שחשש לשלומם, הכניס אותם אליו הביתה עד להגעת כוחות משטרה וצה"ל שחילצו אותם.

"רצינו ללכת להתפלל במערכת המכפלה", סיפר אמש אחד הבחורים לאחר החילוץ, "הוייז בלבל אותנו, מצאנו את עצמנו באמצע המון ערבי. הם התחילו לזרוק אבנים וסלעים על המכונית וכשהצלחנו לצאת הם הקיפו אותנו וצעקו 'יהודים, יהודים'".

"ערבי אחד ניגש אלינו" תיאר את פאיז אבו חמדיה מחברון, "ואמר לנו להצטרף אליו לביתו". הבית בו שהו, במרומי הגבעה, השקיף לאיזור בו נותר רכבם "בתחתית הגבעה ראיתי שהמכונית בוערת".

"אחרי חצי שעה הגיעו כוחות הביטחון, לקחו אותנו החוצה וברוך השם אנחנו עדיין חיים".

מה עם הכובעים והחליפות? מה עם התפילין? "ברכב היה את התפילין שלי, במשך עשר שנים אני מתפלל עם התפילין האלו. התפילין נשרפו, גם הדרכון וגם כל הכסף. לאחר כחצי שעה הכוחות היהודיים נכנסו לשם והוציאו אותי. ברוך השם אני עדיין בחיים, עם כל מה שאיבדתי".
חילוץ דרמטי כמעט לינץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד