י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טיוח? המשטרה: "האירוע בחברון טופל באורח מקצועי ומיידי"

המשטרה מתנערת מאחריותה למחדל בחברון • בהודעה שפירסמה בעיצומה של השבת היא אומרת כי "האירוע טופל באופן מקצועי ומיידי, תוך תיאום וסנכרון בין מוקדי המשטרה ומול כוחות צה״ל" • ניצול האירוע מתעקש: "חיכינו למעלה מחצי שעה ללא מענה"

צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית
צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית


המשטרה מתנערת מהמחדל: בתגובה לטענות על התנהלות כושלת במהלך אירוע הלינץ' בחברון, הוציאה המשטרה הודעה בעיוצמה של השבת ובה טענה כי "האירוע טופל באופן מקצועי ומיידי".

כזכור, בראיון ל'בחדרי חרדים' שחזר אחד מניצולי האירוע את המאורעות שאירועו ביום חמישי כאשר הוא ועוד רבעה מחבירין הותקפו כאשר נכנסו בטעות לשכונת שכונת ג'בל ג'והר בחברון, דרכם למערת המכפלה.

החמישה חולצו על ידי תושב מקומי, כפי שהוא מספר: "ניגש אלינו ערבי כבן 25-30",ואמר לי לצאת מהרכב ולבוא איתו אליהם. הוא אמר לנו בעברית שנרוץ אחריו לביתו. בהתחלה הם רדפו אחרינו אך מהר מאוד הפסיקו. לאחר דקות ספורות הגענו לביתו".

"עוד במהלך הריצה", סיפר, "התקשרתי למוקד המשטרה 100, ואמרתי למי שענה 'אני בחברון, לא יודע איפה בדיוק, עוד חמש דקות אנחנו כבר לא בחיים, בואו לחלץ אותנו מהר. יש פה מאות ערבים שרוצים לרצוח אותנו'. אני בקושי מדבר ומבין עברית. אמרתי להם שאני משאיר את הקו פתוח ושיבואו מהר". אולם לדבריו, לא הייתה התייחסות רצינית מהצד השני של הקו, "אולי הם חשבו שאני צוחק עליהם", הוא אומר.

בבית הביאו להם לשתות, ואף חיברו את שני הטלפונים שנותרו למטען. "בכל הזמן הזה אני על הקו עם המשטרה עד שנמאס לי, ניתקתי וחייגתי שוב, אך זה חזר על עצמו. הערבי שהוא דובר עברית, התקשר אף הוא למשטרה והסביר להם איפה הבית שלו נמצא. היינו בבית של הערבי למעלה מחצי שעה, ולא ראינו שכוחות משטרה או צה"ל מגיעים", הדגיש.

משטרת ישראל דחתה כאמור את הטענות ואומרת כי: "מתחקור האירוע עולה כי האירוע טופל באופן מקצועי ומיידי, תוך תיאום וסנכרון בין מוקדי המשטרה ומול כוחות צה״ל.

"מדובר באירוע מורכב, בין היתר בשל מיקומו בשטח A, שאינו מצוי באחריות צה״ל והתיאום הרב שנדרש על מנת להיכנס לשטח.

"בניגוד לנטען בפניה, שיחות המוקד ובהן השיחה שהושמעה בכלי התקשורת, נותקו מסיבה שאינה ידועה ובוודאי לא באופן יזום על ידי המוקדנים ויתירה מכך, בעת קיומה של השיחה שהושמעה ושיחות נוספות בעניין היה הטיפול באירוע כבר בעיצומו על ידי משטרת מחוז ש״י ולא היה בהן או בניתוקן, כדי להשפיע על הטיפול בו.

"בסיכומו של דבר חולצו התיירים בשלום על ידי כוחות המשטרה והצבא שהוזעקו למקום, הודות למאמץ המשולב, לתיאום בין המוקדים ולהיערכות המיידית והראויה של כל המעורבים".



תלמידי הישיבה בבית פאיז אבו חמדיה בחברון


לדברי הניצול, מי שעזר ללכודים היה בן ציון אוירינג מפקד זק"א בירושלים: "אני רק שמעתי עליו שהוא עוזר לכולם, אף פעם לא ראיתי או דיברתי איתו". סיפר, "אחד הבחורים שהיה איתנו אכל אצלו פעם בשבת, והוא מיד נתן לי את המספר שלו מתוך המכשיר שכבר היה במטען. התקשרתי אליו, סיפרתי לו בקצרה מה שעבר עלינו והתחננתי בפניו שיעשה משהו, שיזרז את הכוחות כי עד עכשיו לא הגיע אף אחד לעזור לנו לצאת מהכפר. תוך 10 דקות הגיע למקום תושב קריית ארבע, יהודי, שהרגיע אותנו שהכל נמצא בשליטה, והכוחות כבר נמצאים בדרך. שלוש-ארבע דקות מאוחר יותר כבר הגיעו כוחות גדולים של צבא ומשטרה, שחילצו אותנו בתוך אחד הרכבים של המשטרה ולקחו אותנו לקריית ארבע".
משטרה חברון חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד