י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר אור ירוק: תושבי הצפון הכי מודאגים לשלום ילדיהם בדרך לבית הספר

הציון הממוצע הארצי לתחושת ההורים עומד על 6.6 לבטיחות הדרך כאשר ילדיהם הולך לבד לבית הספר. מנכ"ל אור ירוק: "סביבת בית הספר חייבת להיות בטוחה וללא מפגעים שיסכנו את הילדים, זו האחריות של הרשות המקומית והמדינה"

סקר אור ירוק: תושבי הצפון הכי מודאגים לשלום ילדיהם בדרך לבית הספר


או טו טו מתחילה שנת הלימודים רק החלה וכבר הורים רבים מביעים חשש לשלומם של ילדיהם בדרך אל בית הספר. מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" , באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי ההורים העניקו את הציון הממוצע 6.6 לבטיחות הדרך כאשר ילדיהם הולך לבד (1-10). במהלך השנים האחרונות לא חל שינוי משמעותי בהרגשת ההורים לגבי בטיחות הדרך, כאשר בשנת 2011 ההורים נתנו ציון ממוצע של 6.8 לבטיחות הדרך.

בטיחות סביבת בית הספר עבור הילדים יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. ב-30 בינואר 2015, נהרג אייל קראוס ז"ל, בן שבע מקרית שמונה, בתאונת דרכים כשיצא מבית הספר. "אתמול בלילה עברנו ממיטה למיטה וספרתי ילד ועוד ילד. נשארנו רק עם חמישה ילדים. אייל שלי, הלכת מאתנו מהר ואנחנו פשוט מתגעגעים", ספד לו בכאב אביו נפתלי בטקס ההלוויה. תושבי האזור, התריעו בעבר כי במקום בו אירועה התאונה אין מעברי חצייה ולפיכך רבים מהתלמידים נאלצים לסכן את חייהם באופן יומיומי.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אם הדרך אל בית הספר תהיה בטוחה ונוחה, יותר הורים ירגישו בטוחים לשלוח את הילדים אל בית הספר ברגל ולא להסיע אותם ברכב או ללוות אותם ברגל. הילדים שלנו יקרים לנו יותר מכל ולכן, סביבת בית הספר חייבת להיות בטוחה וללא מפגעים שיסכנו את הילדים, זו האחריות של הרשות המקומית והמדינה".

ההורים מאזור הצפון חוששים יותר מבטיחות הדרך לבית הספר ולגן
ההורים מאזור הצפון נתנו את הציון 5.2 לבטיחות הדרך לבית הספר או לגן.
ההורים מאזור תל אביב והמרכז נתנו את הציון 6.2 לבטיחות הדרך לבית הספר או לגן.
ההורים מאזור הדרום נתנו את הציון 6.9 לבטיחות הדרך לבית הספר או לגן.
ההורים מאזור השרון והמרכז נתנו את הציון 7 לבטיחות הדרך לבית הספר או לגן.
ההורים מאזור ירושלים נתנו את הציון 8.1 לבטיחות הדרך לבית הספר או לגן.


איך מתכננים ההורים לילדים בבתי הספר היסודיים לשלוח את ילדיהם אל בית הספר בשנת הלימודים הבאה? כל ילדי שני ילווה על ידי ההורים
מהסקר עולה כי כל הורה שני (51%) מעדיף לקחת את ילדו אל בית הספר בעצמו, אם ברכב פרטי ואם בליווי רגלי.
מהנתונים עולה כי אחד מכל ארבעה הורים (26%), ילווה את ילדו אל שער בית הספר ברגל, ואחד מכל ארבעה הורים (25%) יסיע את הילד שלו אל בית הספר ברכב הפרטי. ניתן לראות מגמה שמראה כי יותר הורים לוקחים את הילדים ברגל ופחות ברכב הפרטי. 34% מההורים דיווחו בשנת 2011 כי הם יסיעו את הילדים אל בית הספר ברכב הפרטי (25% בשנת 2015). 20% מההורים טענו בשנת 2011 כי הם מלוים את הילדים אל בית הספר ברגל (26% בשנת 2015).
מהסקר עולה עוד כי כל ילדי חמישי (21%) ילך לבדו אל בית הספר, 9% יגיעו בהסעות מאורגנות ו-8% יגיעו באוטובוס (עליה משנת 2014 שם דיווחו 5% שיגיעו באוטובוס).

גם ההסעות הפרטיות לא נותנות שקט להורים ואלה דירגו את רמת הבטיחות בהסעות הפרטיות בציון הממוצע 6.5, ירידה בציון ביחס לציון שניתן על ידי ההורים בסקר דומה בשנה שעברה – 7.

כדי להבטיח של שלומם של התלמידים בדרכם אל בית הספר והחזרה, מפעילה עמותת "אור ירוק" מספר תכניות. תכנית "סע לשלום", שבמסגרתה מפעילה העמותה הורים מתנדבים על מנת להבטיח ירידה בטוחה ומהירה מכלי רכב, וגם מונעת את פקקי התנועה המוכרים בסביבת בתי הספר. תכנית "רישיון להולכי רגל", שבמסגרתה עוברים תלמידי כיתות ג'-ד' הדרכות מעשיות לחציית כביש באופן בטוח, ופעילויות הדרכה לתלמידי בתי הספר היסודיים בנושאי זהירות בדרכים.

בנוסף מפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף עם תנועת של"מ - החברה למתנ"סים תכנית לילדי גני הילדים שנקראת "זה"ב בגן". במסגרת התכנית גמלאים מתנדבי עמותת אור ירוק, מגיעים מדי שבוע לאלפי גני ילדים גני ילדים ומדריכים כ- 50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים.
עמותת אור ירוק כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד