י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו על הלינץ': "ההסתה יוצרת אווירת רצח"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה והתייחס לניסיון הלינץ' בחמשה בחורי ישיבה בחברון • "אני קורא לאבו מאזן להפסיק את ההסתה, לגנות את אותה פעולה ולפעול נגדה" • הבטיח: "יהודים יוכלו להגיע בחגים להתפלל בביטחון בקברי אבות"

ישיבת ממשלה. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
ישיבת ממשלה. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90


ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לראשונה בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א) על תקיפת חמשת בחורי הישיבות ביום חמישי בחברון על ידי ערבים, ואומר: "בסוף השבוע כמעט שבוצע לינץ' בקבוצת מתפללים יהודים בחברון. ההסתה הפלסטינית הבלתי פוסקת היא שיוצרת את האווירה לרצח יהודים וישראלים. למזלם של אותם ישראלים, היו שם פלסטינים בודדים שעשו את המעשה האנושי, המובן מאליו, והצילו אותם. אנחנו מעריכים זאת, אבל אני קורא לאבו מאזן להפסיק את ההסתה, לגנות את אותה פעולה ולפעול נגדה.

א"נחנו לפני חגי תשרי, הבאים עלינו לטובה, נעשה הכל כדי להבטיח שיהודים יוכלו להגיע בביטחון לכל מקום, ובפרט לקברי האבות".

נתניהו התייחס גם למשבר הפליטים באירופה ולדרישה של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לאפשר כניסת פליטים לישראל ואמר: "ישראל איננה אדישה לטרגדיה האנושית של הפליטים מסוריה ומאפריקה. אנחנו כבר טיפלנו במסירות בכאלף פצועים מהקרבות בסוריה, וסייענו להם לשקם את חייהם, אנחנו מדברים עם ראשי מדינות באפריקה, כולל עם ראש ממשלת איטליה לאחרונה, ועם מנהיגים אירופים אחרים, על חבילות סיוע רב-לאומיות למדינות המקור באפריקה - בחקלאות, בכלכלה, בביטחון - כדי לטפל בבעיה בהתהוותה.

"אבל עם זאת, ישראל היא מדינה קטנה, קטנה מאוד, אין לה עומק דמוגרפי ואין לה עומק גיאוגרפי, ולכן אנחנו חייבים לשלוט על גבולותינו, גם נגד מסתנני העבודה הבלתי חוקיים וגם נגד מחוללי טרור. כך עשינו בגבולנו עם סיני ובלמנו את ההסתננות משם".

נתניהו הוסיף. "אנחנו מתחילים היום לבנות את הגדר בגבולנו המזרחי. בשלב הראשון אנחנו נבנה אותה מתמנע לאילת כדי להגן על שדה התעופה שנבנה במקום, ונמשיך את הגדר עד לרמת הגולן, שם כבר נבנתה גדר ביטחון חזקה. איננו מחכים, ככל שניתן אנחנו נקיף את ישראל בגבולות, בגדר ביטחון ובמכשול, שיאפשר לנו לשלוט על גבולותינו. אנחנו לא ניתן לשטוף את ישראל במסתננים, מהגרי עבודה ופעילי טרור".


חילוץ תלמידי הישיבה. צילום: נאייף דענא, בצלם
נתניהו לינץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד