כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מדוע ת"ת בוסטון גובה תשלום גבוה על צהרון?

על פי החוק ובהתאם לדו"ח טרכטנברג, אמורים ילדי בני ברק ליהנות מסבסוד מלא לצהרון ועלות של 40 שקל בלבד, אך הורי הילדים ב'בוסטון' ישלמו מאות שקלים בחודש עבור התענוג • הנהלת הת"ת: "לא מקובל עלינו שהורים יפנו לתקשורת"

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש90


זעקת ההורים: במסגרת אימוץ דו"ח טרכטנברג, קבעה הממשלה כי ילדים בגילאים 3-9, שמשתייכים לאשכולות החברתיים התואמים את המדרג הסוציו-אקונומי של בני ברק, יהיו זכאים לסבסוד מלא של הצהרונים עד לשעה 16:00.

במגזר החרדי ישנם זכיינים שמפעילים את הצהרונים המסובסדים על ידי משרד החינוך, כאשר הילדים מקבלים חוגי העשרה, ארוחת צהריים חמה כשרה למהדרין ועוד. דמי השתתפות ההורים עבור הצהרונים של משרד החינוך הינם 40 ש"ח לחודש.

אלא של'בחדרי חרדים' פנו מספר הורים, אשר בניהם לומדים בכיתות הנמוכות בתלמוד תורה בוסטון בבני ברק, כאשר לטענתם נעשה להם עוול בעלויות הנדרשות עבור הצהרונים.

כידוע, תלמוד תורה בוסטון הינו מהמוסדות היחידים בעיר המיועד ומתאים לילדים להורים עובדים, שהצורך בצהרונים נחוץ להם מאוד, והביקוש ללמוד במוסד הוא מהגבוהים בעיר. ההורים מאשימים כי הנהלת התלמוד תורה מנצלת זאת לרעה.

לדבריהם, בהחלטה תמוהה, הנהלת התלמוד תורה החליטה שהיא אינה מפעילה את הצהרונים בסבסוד משרד החינוך, אלא מפעילה צהרון באופן פרטי, כאשר עלותו החודשית מגיעה למאות שקלים עבור כל ילד.

כאשר ההורים שאלו את הנהלת בית הספר מדוע אין צהרון מטעם משרד החינוך, התשובה שקיבלו הייתה, "כי זה לא משתלם לנו".

יצוין שההורים חוששים להזדהות בשמם בכתבה, עקב חשש מפני התנכלות של הנהלת בית הספר.

מהנהלת תלמוד תורה בוסטון נמסר בתגובה לבחדרי חרדים: "בנוגע ל'תלונות ההורים' על התשלום לצהרון. אקדים ואומר שלא מקובל עלי שהורים יפנו לתקשורת במקום לפנות אלי או למזכירות. לעצם הענין מכיוון שמתוכננת 'אסיפת הורים כללית' ליום שלישי כ"ד באלול שמטרתה תיאום ציפיות הדדי בנושאים השונים המשותפים להורים, למחנכים ולהנהלה. במהלך הערב תינתן הרצאה ע"י ד"ר פלאם (רופאת ילדים). לאחר ההרצאה אשמח לענות לכל שאלה עניינית שתעלה על ידי ההורים".
בוסטון תחקיר חיידר צהרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד