י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החלו העבודות להקמת גדר בגבול ישראל-ירדן

עבודות ההקמה יימשכו כשנה, בעלות של כ-300 מיליון ש"ח • המכשול שיוקם, יתבסס על המודל שפותח בגבול מצרים ובגולן

צילום: משרד הביטחון
צילום: משרד הביטחון


כלים כבדים של משרד הביטחון החלו הבוקר (א') בעבודות להכשרת השטח, שעליו תוקם 'הגדר המזרחית'. את העבודות מוביל ראש מנהלת התפר ושעון חול, תא"ל ערן אופיר, שניהל את פרויקט הקמת הגדר בגבול מצרים וברמת הגולן. במקביל, החל אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון בפרסום מכרזים להקמת הפרויקט כולו.

על-פי החלטת הממשלה, אורכו של המקטע שייבנה הוא כ-30 ק"מ, מאילת ועד לחולות סמר (צפונית לתמנע). עבודות ההקמה בהיקף של כ-300 מיליון ש"ח יימשכו כשנה, מתקציב ייעודי שהעבירה הממשלה למשרד הביטחון. העבודות מתחילות בזמן שיא, פחות משבוע לאחר העברת התקציב.



המכשול שיוקם יכלול גדר מתקדמת, שתתבסס על מודל הגדר שהוקמה בגבול מצרים וברמת הגולן, כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים. העבודות יכללו גם הקמת מיגון ייחודי באזור שדה התעופה 'אילן רמון', המוקם בימים אלה סמוך לתמנע.

בתכנון הפרויקט ניתן משקל רב לתוואי השטח הייחודי של הערבה ולמזעור הפגיעה בנוף, בתאום עם גורמי הגנת הסביבה. בין השאר פותחו פתרונות הידרולוגיים, שיאפשרו את הקמת המכשול בתוואי נחל הערבה, מעברי מים רבים לחיזוק עמידות המכשול, מעברים אקולוגיים לבעלי חיים, וכן פתרונות למניעת קורוזיה, בשל הקרבה לים.

צילום: משרד הביטחון






גדר ביטחון גבול ישראל עבודות פיתוח קורוזיה ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד