כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הכנות ל"תפילת אלמנות" במערת המכפלה

גם השנה מתקבצות מאות אלמנות בעשרת ימי תשובה למקום קדוש - מערת המכפלה ונושאות יחד תפילה • אפשר לתאר את כוחה העצום של תחינתן?

הכנות ל"תפילת אלמנות" במערת המכפלה
מרים אלסטר


ארגון "זה לזה" הפועל לרווחתן של אלפי אלמנות ויתומים, יקיים בעז"ה גם השנה בעשי"ת, (ז' תשרי), יום תפילה מרגש לאימהות הארגון, במערת המכפלה שבחברון.

את היום תפתחנה האימהות בקברי האבות. שם, עמוסות ודוויות בדמעות שרק מחכות להזדמנות לפרוץ החוצה, תזעקנה על צרותיהן, תשאנה תחינה על יתומיהן ותעתרנה על הכלל ועל הפרט הזקוקים לישועה.

על המדרגה השביעית והמקודשת, תבקשנה על כאבי עם ישראל ותזכרנה אישית, כל אחת מהן, את שמות תורמי "זה לזה", שבזכותם מתאפשרת פעילות הארגון לאורך השנה, לישועה ולשנה טובה.
לאחר התפילה המרגשת תתכנסנה הנשים באולם כנסים סמוך, שם תשמענה דברי חיזוק ועידוד מהרבנית רוטנברג תחי', המלווה אותן כל השנה ברגעי כאב ובעתות שמחה.

בסוף היום ספוג הדמעות הן תחזורנה למשפחתן בידיעה שהן לא לבד. מלאות תפילה וחיזוק תשובנה לילדיהן, טעונות בכוחות וכלים חשובים שיעזרו להן להיכנס לימי החגים, מלאי ההתמודדויות, עם כאב וחוסר, אך גם עם תקווה גדולה.

"נשים אלמנות, שדמעתן מצויה, תפילתן עולה ראשונה למלכות ואין כוח בעולם שיכול לה". אומר מרן שר התורה, הגאון ר' קנייבסקי שליט"א.

בשנים הקודמות הגיעו למשרדי "זה לזה" סיפורי ישועות מרטיטים של אנשים רבים שזכו לזיווג. אמהות שזכו להיפקד, ניסים גדולים שהתרחשו והכל בזכות תרומתם לארגון והזכרתם בתפילת האלמנות, על סגולותיה הנפלאות.

וכמידי שנה, גם השנה יוכלו יהודים טובים לקחת חלק ולעמוד מאחורי המשפחה הענקית שאין דומה לה, לזכות ששמם יינשא על דל שפתי הנשים הצדקניות ולקנות לקראת ימי הדין זכויות מרקיעות שחקים.

בימים אלו שוקדים ב"זה לזה" על הפקת שמחות בית השואבה המסורתיות, בהשתתפותם של גדולי ישראל, רבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות. האירועים המתקיימים מידי שנה כמיטב המסורת, מעוררים ציפייה רבה בקרב ילדי וילדות הארגון ובני משפחותיהם בשל השמחה הרבה והתכנים המרתקים. את חגיגות החג תלווה מקהלת "מלכות" הידועה.

אלמנות יתומים תפילה עצרת ימים נוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד