ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המדינה לבג"ץ: אין מקום לעכב ההצבעה על מתווה הגז

המדינה עדכנה כי שאלת ניגוד העניינים של כחלון נבחנת, אך במקביל לדעתה אין מקום להתערבות של בית המשפט

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


המדינה הגישה לבג"ץ תשובתה לבקשת התנועה לאיכות השלטון למתן צו ביניים בעניין שאלת ניגוד העניינים של שר האוצר בכל הנוגע לאופן אסדרת משק הגז הטבעי בישראל.

בתמצית, המדינה סבורה כי מאזן הנוחות נוטה באופן בולט לטובת דחיית הבקשה לצו ביניים. כך סבורה המדינה שדין הבקשה לצו ביניים המורה לראש הממשלה להימנע מהבאת הסוגיה לדיון בכנסת או בממשלה להידחות, משום שהיא נעדרת קשר לסעדים העיקריים המתבקשים בעתירה; הגשתה לוקה בשיהוי כבד; ובשל היותה סעד מרחיק לכת בתוכנה ובבקשתה למנוע מהממשלה לקבל אישור של הכנסת למהלך שהיא סבורה כי חיוני לקדמו.

בתגובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ענר הלמן ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נאמר עוד כי בשים לב לחשיבות שרואה הממשלה בקיום דיון בכנסת באישור המתווה ובבקשה להעברת סמכויות, ובהינתן העובדה כי הממשלה ביקשה לכנס את הכנסת מחר (7/9) לשם אישור המתווה והעברת הסמכויות, מבקשים המשיבים מבית המשפט כי הכרעתו בבקשה למתן צו ביניים תינתן, ככל הניתן, בהקדם האפשרי.

לשם שלמות התמונה מעדכנת המדינה כי בחינת סוגיית ניגוד העניינים של שר האוצר מצויה בשלבים מתקדמים. בנסיבות אלה, לדעת המשיבים גם אין כל עילה להתערבות בית המשפט והם סבורים כי דין העתירה כולה להידחות גם לגופה.
גז מתווה כחלון הצבעה עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד