כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אישום: הציתו אוהלי ערבים כנקמה על המעצרים

תג מחיר מנהלי: כתבי אישום הוגשו נגד שני חשודים בהצתת מאהל ורכוש פלסטיני; אחד הנאשמים מתגורר בבית שמש

אישום: הציתו אוהלי ערבים כנקמה על המעצרים
פלאש90


פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד אברהם גפני (19) מבית שמש ונגד קטין בן 16 בגין עבירות של הצתה, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

השניים מואשמים בריסוס כתובות נאצה בסמוך למאהלים השייכים לערבים ולהצתת מאהל השייך לערבים והכל ממניעים של גזענות, גילויי איבה ועויינות כלפי ציבור בשל השתייכות למוצא לאומי אתני ודתי.

השריפה הוצתה לפני כחודש, אוהל ששימש כמחסן ציוד של פלסטיני סמוך לכפר עין סמיע הוצת במהלך הלילה, ככל הנראה מבקבוק תבערה. איש לא נפגע אבל נזק רב נגרם לרכוש.

בסמוך למקום רוססה הכתובת "מנהלי - נקמה". ההצתה בוצעה בסמיכות זמנים למעצרים המנהליים שננקטו כנגד פעילים המשתייכים להתארגנות הטרור בה פעלו החשודים במטרה לסכל את התשתית אשר ביצעה פיגועים, ולסכל ביצוע פיגועים נוספים המסכנים את הביטחון. יש לציין כי מספר מקבלי הצווים המנהליים מאז אירוע דומה עומד על 21.

אבי גפני, במקור מבית שמש, מוגדר בשב"כ "פעיל גבעות אלים וחבר בהתארגנות טרור. יהודי, העומד מאחורי ביצוע פיגועים".

גפני התגורר לאחרונה במאחז "הבלאדים" הסמוך לכוכב השחר. הוא הורחק בעבר (נוב' 13, דצמ' 13, פבר' 15) משטחי איו"ש בצו מנהלי לאור מידע שהצביע על מעורבות וביצוע מספר אירועים של הצתת רכוש פלסטינים באיו"ש ובירושלים.

תגובת עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את החשוד הבגיר: "הנאשם מכחיש את המיוחס לו. כתב האישום הנדון הינו עוד ניסיון נועז של הפרקליטות לאתגר את בית המשפט ברף ראיות חלש ביותר המתבסס על ראיות נסיבתיות ברף הנמוך ביותר".
ען סמיע מאהל ערבי פשע שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד