י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

למרות שסירב: השופט כפה ייצוג משפטי לשליסל

כתב אישום מתוקן הוגש נגד הרוצח; בבית המשפט חזר שליסל על דבריו שוב ושוב - "איני מכיר בסמכותכם"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


הרוצח ישי שליסל הובא היום שוב לבית המשפט. נציג הפרקליטות עו"ד אורי קורב הגיש כתב אישום מתוקן, ובו התווספו שתי עדות תביעה.

שליסל, מואשם כי בעת המצעד בירושלים דקר למוות את שירה בנקי ז"ל (17) וניסה להביא למותם של שישה צועדים נוספים וכן פצע צועדת נוספת, עת התפרץ למתחם המצעד ודקרם בסכין שבה הצטייד מראש.

מיד בפתח הדיון הודיע עו"ד זכריה שנקולבסקי מטעם הסנגוריה הציבורית, כי שליסל עומד על דעתו שהוא לא מעוניין בייצוג. עוד הוסיף, שלא הקריא לנאשם את כתב האישום כפי שמקובל.

שופט בית המשפט פנה לשליסל "תקום בבקשה", אך זה סירב "לא מעוניין לקום" השיב לשופט. "אתה שמעת את מה שאומר עו"ד שנקולבסקי?" שאל ונענה בחיוב.

"אני מבין שאתה לא מעוניין לשמוע", אמר השופט לשליסל, והריטואל חזר על עצמו - "אתם לא מוסמכים לשפוט, רק הקב"ה מוסמך לשפוט. אני לא מעוניין בשום ייצוג" אמר שליסל באולם בית המשפט בפני נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים דוד חשין, סגן נשיא משה דרורי ושופט עודד שחם.

אב בית הדין הקריא את כתב-האישום המתוקן באזני שליסל ושאר הנוכחים באולם. למרות התנגדותו של שליסל להיות מיוצג, בית המשפט קבע כי ההסנגור הציבורי ימשיך לייצג את הנאשם, כל עוד לא ניתנה החלטה אחרת על-ידי בית המשפט.

כדי לוודא שהנאשם הבין את כתב-האישום, שאל השופט את שליסל האם הוא מבקש הבהרות, והריטואל שוב חזר על עצמו "הקב"ה, בורא עולם לא נתן לכם סמכות לדון אותי, ולכן אני לא מעוניין לשאול שאלות ולא מעוניין להגיב".

ישי שליסל מצעד הגאווה שירה בנקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד