י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זהירות: יתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי

יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי נתגלו בשדה אליהו, בשדרות, באקה אל גרביה ותלמי אלעזר

יתוש. צילום: דורון הורביץ, פלאש 90
יתוש. צילום: דורון הורביץ, פלאש 90


יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי נתגלו בשדה אליהו, בשדרות, באקה אל גרביה ותלמי אלעזר.

בבדיקות שגרתיות שמקיימים מומחי האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם מומחי משרד הבריאות, אותרו בשבועיים האחרונים יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי בבריכות הדגים בשדה אליהו, בשדרות, בתעלת הביוב בכניסה הצפונית לבאקה אל גרביה ובבריכות הדגים ליד תלמי אלעזר.

גם בתקופה זו של השנה, בימי הקיץ החמים והיבשים, ישנה נוכחות של הנגיף בארץ ועל הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, להגביר פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים בשטחן.

בחודש האחרון דווחו על ידי משרד הבריאות 18 מקרים של חולים בקדחת הנילוס. המחלה נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים בהם מתפתחת מחלה היא קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

בישראל מופעל מערך בין משרדי לאיתור מוקדם של נגיף קדחת הנילוס המערבי על ידי ניטור הנגיף ביתושים. איסוף היתושים בשדה מתבצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, זיהוי היתושים ובדיקות הנגיף מתבצעות במעבדות משרד הבריאות.

סמנכ"ל משאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, אלון זסק מסר כי עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, עדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים ואת הרשויות הסמוכות להן והנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

ד"ר אורי שלום ראש האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה מציין כי ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים ע"י ייבוש מקורות מים בשטחם, בחצרות, בגגות ובמקלטים ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים ע"י התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים - בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.
קדחת הנילוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד