כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

4.5 שנות מאסר ליועץ מס שגנב מלקוחות

יוסף סאמט הורשע בריבוי עבירות של גניבה וקבלת דבר במרמה, ומלבד עונש מאסר ישלם ללקוחותיו פיצוי כבד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (א') על יועץ המס יוסף סאמט 55 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 40,000 ש"ח ופיצוי בסך כולל של 1,272,000 ש"ח ל-11 לקוחותיו.

סאמט הורשע בריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה, ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות תוך זיוף מסמכים ועבירות נוספות. הסכום הכולל שהפיק הנאשם ממעשי הגניבה עומד על 3,919,642 ש"ח. סאמט הורשע גם בהשמטת ההכנסות ממעשי העבירה במטרה להתחמק ממס, כאשר סכום ההשמטות במשך שש שנות מס עומד על 3,794,629.

גזר הדין של השופטת מרגולין-יחידי, מצטרף למדיניות אכיפה מחמירה נגד אנשי מקצוע, נושאי תפקידי אמון. בגזר הדין נתן בית המשפט ביטוי מיוחד להיבט המעילה באמון על ידי נושא תפקיד וקבע כי: "בבואי לבחון את חומרת מעשי הנאשם בנסיבותיהם אני לוקחת בחשבון בראש ובראשונה את מעמדו ואת ההשלכה של מעמד זה לחומרה על היבטי הפרת האמון מול הלקוחות הנפגעים ומול הרשויות. תפקידו של יועץ המס, בין היתר לשמש גורם מקשר בין ציבור הנישומים לבין רשויות המס ולעמוד בקשר עם הרשויות, וחיוניותו לניהול הליכי דיווח וגבייה נאותים היא רבה. ביצוע עבירות מס על ידי נאשם שהוא יועץ מס בעל ידע מקצועי הנובע מהכשרתו, מהווה שימוש לרעה בתפקיד ובמעמד, פוגע במידה ניכרת באמון הציבור במערכת בכללותה, ובציבור יועצי המס, ופוגע באמון הרשויות בגורמים אלה, וזאת בנוסף לפגיעה בלקוחות עצמם".

עוד קבע ביהמ"ש כי: "...מדובר במעשים שבוצעו משיקולים של כדאיות כלכלית, והסבו נזקים כבדים ללקוחות ולציבור בכללותו. מעשים כאלה מחייבים ככלל ענישה משמעותית שתעקר את הכדאיות בביצועם, מה גם שנכון לעת הזו לא הושבו הכספים כלל ולא הוסרו המחדלים, כך שטובת ההנאה שהפיק הנאשם מהכספים, גם אם היום אינם עוד בידו, היא מלאה".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד