כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אור ירוק קוראת להקים בבתי חולים יחידת טראומה שיכולה להציל חיים

מנכ"ל אור ירוק: "אחד הנדבכים המרכזיים במאבק בקטל בדרכים, הנו מערך טראומה יעיל ומתקדם, הפרוס על פני כל הארץ, אליו יפונו נפגעי התאונות לשם קבלת טיפול דחוף מציל חיים"

אור ירוק קוראת להקים בבתי חולים יחידת טראומה שיכולה להציל חיים
פלאש90


שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב למנהלי בתי חולים ברחבי הארץ, על מנת לעורר את תשומת ליבם לחשיבות הקמת מערך טראומה בבית החולים.

בין מנהלי בתי החולים שקיבלו את המכתב: ד"ר איתן וירטהיים, מנהל בי"ח מאיר בכפר סבא; פרופ' יוסף פרס, מנהל בי"ח שניידר בפתח-תקווה; פרופ' מ' אורנה בולנדהיים, מנהלת בי"ח העמק בעפולה ועוד.

במכתב ציין אבואב, כי "אחד הנדבכים המרכזיים במאבק בקטל בדרכים, הנו מערך טראומה יעיל ומתקדם, הפרוס על פני כל הארץ, אליו יפונו נפגעי התאונות לשם קבלת טיפול דחוף מציל חיים".

אבואב מוסיף במכתבו כי במיפוי שנערך בשיתוף עם יו"ר החברה הישראלית לטראומה, ד"ר יורם קליין, עלה כי הקמת יחידת טראומה בבית החולים, היא בעלת חשיבות גבוהה ביותר: "הרחבת מערך הטראומה בבית החולים, יש בו פוטנציאל לתרומה משמעותית לשיפור הטיפול בנפגעי תאונות דרכים (ונפגעי טראומה ככלל) ולהצלת חיים", כותב אבואב.

במכתבו, מבקש אבואב לדעת האם מתוכננת פתיחה של יחידת טראומה ואם לא, מהן הסיבות לכך. כמו כן מציין כי עמותת "אור ירוק" מעוניינת בקידום הנושא ותפעל בכדי לשמור על מערך הטראומה, לשפרו להרחיבו, ובכך להביא להצלת חיים.

על פי נתוני "אור ירוק" המבוססים על נתוני מד"א, בשנת 2013 יצאו צוותי מד"א ל-65,337 הזנקות הקשורות לתאונות דרכים. המשמעות היא, כי בממוצע הוזנקו כ-180 רכבי הצלה ביניהם אמבולנסים, רכבי חירום ואופנועים בכל יום, לטיפול בנפגעי תאונות דרכים. בנוסף, בממוצע, בכל שנה מאשפזים בבתי החולים למעלה מ- 8,500 פצועים בתאונות דרכים כאשר כ- 1,200 מתוכם מוגדרים כפצועים קשה.
עמותת אור ירוק תאונות חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד