י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בסוף זה קורה: מתווה הגז אושר בכנסת

לאחר אינספור עיכובים אושר המתווה במליאה, אך סעיף 52 טרם הועבר מסמכותו של דרעי לידי הממשלה

.
.





לאחר דיון סוער. מליאת הכנסת אישרה הצהריים (ב) את החלטת הממשלה מלפני כחודש אשר אישרה את מתווה הגז בין הממשלה לחברות הגז, ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים. עם זאת, ההצבעה על העברת סעיף 52 מדרעי לממשלה - הוסרה מסדר היום לאחר שהקואליציה לא השיגה את הרוב הנדרש.

ההצבעה במליאה נערכה, לאחר ששר הכלכלה אריה דרעי סירב להפעיל את סעיף 52 אשר עוקף את סמכות הממונה על ההגבלים שמתנגד למתווה הגז. המתווה לא מחוייב באישור המליאה, אך מטרתו לשכנע את השר דרעי להפעיל את הסמכויות, כאשר אישור במליאה נותן גושפנקא למתווה המאושר.

שלושה שרים - משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ - לא השתתפו בהצבעה מחשש לניגוד ענינים, למרות שקיבלו אישור מהיועץ המשפטי. את הרוב הדרוש גייסו בקואליציה מחברי סיעת ישראל ביתנו, לאחר שיו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הודיע על תמיכה במתווה הגז.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה עם עובדי משרד רה"מ לאישור מתווה הגז ואמר: "אנחנו הולכים להעביר עכשיו בכנסת, היום, אנחנו מעבירים את מתווה הגז. מכשול אחר מכשול, אנחנו מתגברים עליהם ומתקדמים לדבר שייתן לנו בשלוש השנים הקרובות, בין שמונה לעשרה מיליארד דולר השקעות חדשות במדינת ישראל. זה מקומות עבודה, זה פיתוח, זה צמיחה."

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בדיון בכנסת: "אף אזרח בישראל לא מאמין שביבי עובד בשבילו. מתווה הגז שהצעת אינו מתווה הגז ההוגן וההגון לאזרחי ישראל. בנושא הגז, כמו בנושא ההסכם עם אירן – אתה דופק את הראש בקיר, אבל זה לא עסק פרטי שלך, יש מאחוריך עם שלם ויש גבול לעיוורון וגבול להתעקשות. את העושר הגדול של הגז צריך לחלק לכל אזרחי ישראל. הגז צריך להגיע לכל בית ולכל מפעל. אנחנו בעד הגז, הוא צריך לצאת מהמצולות. אבל את המתווה הזה צריך לכתוב מחדש."
גז מתווה הצבעה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד