כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הוגש כתב אישום נגד המחבל הדוקר משער שכם

כתב אישום חמור נגד המרצח איברהים צלאח, ששוחרר מהכלא לאחר 22 שנה וניסה להרוג שוטרי מג"ב

צילום: qpress
צילום: qpress


כתב אישום הוגש נגד המחבל איברהים צלאח (55), שזרק גרזן לעבר שוטר מג"ב אך החטיא את ראשו, ובהמשך דקר אותו בסכין ופצע קלות את השוטר.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד ג'ניה קליימן, הגישה לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד איברהים צלאח תושב השטחים, בגין שתי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וכניסה לישראל שלא כדין.

על פי כתב האישום, החליט צלאח בה' אלול לפצוע חייל צה"ל על מנת להיכנס לכלא הישראלי או להיהרג. לצורך כך, רכש בבית לחם סכין באורך 25 ס"מ וגרזן עם להב באורן 15 ס"מ. בי"א אלול הגיע סמוך לשער שכם, החביא את הסכין והגרזן והלך להתפלל במסגד אל-אקצה.

בשעה 18:45 לערך, חזר לשער שכם, לקח את השקית והגרזן וזיהה את השוטר אקסול והשוטרת שרה שהיו במהלך סיור במקום. איברהים התקרב לעבר שני השוטרים תוך שהוא צועק "אַללָּהֻ אַכְּבַּר", הניף את הגרזן ויידה אותו לעבר השוטר - אך הגרזן החטיא את ראש השוטר ובנס לא פגע בו. במהלך ניסיונות ההמלטות מהשוטרים ותוך שהוא מתנגד למעצר דקר צלאח את השוטר בירך ופצע אותו קל.


צילום: qpress

בשנת 1992 נדון המחבל איברהים ל-2 מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר בפועל במצטבר, לאחר שהורשע בשני מקרי רצח, בהם רצח הפרופסור מנחם שטרן הי"ד בפיגוע דקירה בירושלים. בשנת 1994 נדון למאסר עולם נוסף בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, בגין מקרה רצח נוסף.

בגין הרשעותיו ריצה המחבל 22 שנות מאסר בישראל ושוחרר בשנת 2013 במסגרת הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית. שחרורו הותנה בין היתר, בכך שלא ייכנס לישראל ולא יבצע עבירות במדינת ישראל וכי אם יפר את התחייבותו יחזור לרצוי יתרת עונשו.

הפרקליטות הגישה בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
איברהים צלאח שער שכם דקירת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד