י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבני ירושלים: "הרכבת הקלה מוסיפה חן ויופי"

לרגל ארבע שנות פעילות הרכבת הקלה בירושלים ביקרה הנהלת חברת סיטיפס אצל הרבנים הראשיים לעיר והתברכה מפיהם

רבני ירושלים: "הרכבת הקלה מוסיפה חן ויופי"


הנהלת חברת 'סיטיפס' זכיינית הרכבת הקלה בירושלים ביקרה אצל רבני העיר ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר וההגר"א שטרן והתברכה לרגל ארבע שנות הפעילות ולקראת השנה החדשה.

בביקור המיוחד שהתקיים בלשכתם של הרבנים נטלו חלק מנכ"ל סיטיפס מר ירון רביד ועוזאל ותיק מנהל השיווק והדוברות של הרכבת הקלה שהגיעו למעונם של הרבנים לרגל 4 שנים לפעילות הרכבת הקלה ולקראת החגים הקרבים.

מנכ"ל חברת סיטיפס מר ירון רביד סקר בפני הרבנים את פעילות הרכבת הקלה במהלך ארבע השנים האחרונות, וציין כי כיום נהנים משירותי הרכבת הקלה 140,000 נוסעים מידי יום וכי תדירות הרכבות עומדת על 6 דקות בלבד לאורך רוב שעות היום. רביד הוסיף וסקר בפני הרבנים את התוכניות העתידיות של הרכבת הקלה שמתכוונת להרחיב את השירות עוד ולהאריך את המסלול לשכונות נוספות ובהן נווה יעקב ובית החולים הדסה עין כרם.

הראשל"צ הגרש"מ עמאר הודה להנהלת הרכבת ואמר כי הרכבת הקלה בירושלים מוסיפה חן ויופי לעיר והיא כיום חלק מהנוף בירושלים, זאת מעבר לעובדה שהפכה להיות כלי תחבורה מרכזי ומוביל שמשרת בנוחות את משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים.

הרב עמאר סיפר לנוכחים כי כאשר ביקר במדינות שונות בעולם הוא חזה בפעילות הרכבות, וכי הוא יוכל להעיד כי הרכבת הקלה בירושלים הינה אחת האיכותיות שבהם חזה ודבר זה משמח אותו שכן חשב כל העת שמגיע לה לירושלים להתהדר ביופי ובחן מודרני מעיין זה.

עוד הוסיף הרב עמאר והדגיש כי הוא רואה חשיבות עליונה בכך שברכבת הקלה מיום הקמתה מקפידים בנושא שמירת השבת כאשר בהנהלת הרכבת עושים מאמצים עילאיים כדי למנוע חילולי שבת.
הראשל"צ התעניין לגבי מצב הפיקוח והגבייה ונענה כי הנהלת הרכבת הקלה משקיעה מאמצים רבים בהסברה על שיטות התשלום וכמובן גם באכיפה בפועל. הראשל"צ ציין כי "ברור העניין שעל נסיעה ברכבת צריך לשלם וכיוון שההתחשבנות הכספית נעשית על בסיס תיקופי הכרטיסים הרי שחשוב להקפיד ולתקף כנדרש".

הגר"א שטרן שיתף את הנוכחים בעובדה כי נהג, עד לבחירתו לתפקיד, להשתמש מידי יום ברכבת הקלה וזו שימשה עבורו ככלי תחבורה מהיר, נוח ויעיל. "הלוואי" אמר הרב "הייתי יכול להמשיך ולהשתמש בשירותי הרכבת שעבורי היא נוחה ונעימה".

הרב שטרן הוסיף ואמר כי הרכבת נתנה מענה לאלפי תושבים שנתקעו שנים בפקקים הידועים בירושלים וכי הודות לרכבת הקלה ניתן להגיע ליעד בפרק זמן קצר. "היתרון של הרכבת הוא שנעים וקל לנסוע בה והנסיעה עצמה היא ללא פקקים" אמר הרב שטרן שבהתייחס לחשיבות ההקפדה על נושא התשלום ברכבת ציין כי "ודאי שקיימת חובה הלכתית ומוסרית לשלם ולתקף בזמן שעולים לרכבת".

בסיום המפגש בירכו הרבנים הראשיים את הנהלת הרכבת שיזכו להמשיך ולשרת את תושבי ירושלים עוד שנים רבות ולהרחיב את השירות לטובת התושבים והמבקרים בעיר הקודש ירושלים.
ירושלים שטרן רבנים סיטיפס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד