י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ישראלי יצא למדינה מוסלמית ונעלם

ישראלי מאשקלון חזר למדינה מוסלמית ממנה עלה כדי להביא את אחיו ומאז נעלמו עקבותיו • חשש שהוא בידי דאעש

הישראלי שנעלם
הישראלי שנעלם


ישראלי דתי, בן 65 מאשקלון, נסע לקרוביו במדינה מוסלמית ועקבותיו נעלמו מזה שלושה חודשים.

יהודי שעלה לארץ לפני כ-20 שנה ממדינה מוסלמית, ומאז מתגורר באשקלון, עזב באמצע חודש סיון מישראל לירדן, על מנת להמשיך לערב הסעודית ומשם למדינה ממנה עלה, על מנת להביא את אחיו הקטן לארץ, כך התפרסם לראשונה בוואלה! NEWS.

בתו של הנעדר, שוחחה עם הכתבת דנה ירקצי, וסיפרה כי "הוא נסע לירדן ומשם חיפש טיסות. הוא סיפר לי ששלושה ערבים סעודים נוסעים יחד איתו, מה שהדליק אצלי נורה אדומה ראשונה. כששאלתי אותו מה העלות של כרטיס הטיסה, הוא השיב שהם לוקחים אותו בחינם. אמרתי לו שזה מסוכן – אבל הוא אמר לי שלא לדאוג ושהכל יהיה בסדר".

לדבריה, מאז אותה השיחה נותק הקשר עמו, וגם אחיו לא שמע עליו, כך שהדאגה אצל בני המשפחה גוברת. "אני מאוד חוששת שהוא נפל בידי דאעש". אולם, ישנו גם חשש כי הסתבך בפלילים באותה המדינה.

"זאת לא הפעם הראשונה שהוא נוסע לשם" סיפרה, והוסיפה שבאחד מארבעת ביקוריו באמצעות דרכונו הזר, נעצר ב-2013 למספר חודשים בחשד לריגול עבור ישראל, אך הצליח לברוח ולשוב ארצה. עם חזרתו, הוזהר שלא יסע שוב, אך כאמור הוא לא הצליח להתגבר על געגועיו לאחיו. "הוא היה במשבר בעקבות מותה של אמו. מרוב שהיה לו קשה עם זה הוא החליט לנסוע לאחיו – כדי לא להיות לבד באבל. לא ציפינו שזה מה שיקרה, אם היינו יודעים – לא היינו נותנים לו לצאת מהארץ" סיפרה הבת לדנה ירקצי מוואלה! NEWS.

בעבר, הוגדר הנעדר כ'אסיר ציון', לאחר שתלה דגל ישראל על חזית ביתו. הוא נכלא ולבסוף עלה לישראל. "אבא תמיד אהב את ארץ ישראל ותמיד רצה לעלות אליה. הערבים לא אהבו את זה ועברנו משברים עד שעלינו לארץ" סיפרה.

לדבריה, הוצע לבני המשפחה לשלם כסף לגורם חיצוני שיסייע באיתור אב המשפחה, אך אין להם אפשרות כלכלית. פנייה למשרד החוץ לדבריהם גם העלתה חרס, מאחר ולישראל אין יחסים דיפלומטיים עם אותה מדינת מוסלמית.

במשרד החוץ סירבו להתייחס לדברים.
נוסמית מדינה יהודי ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד