כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרבנית בר שלום: "לא בטוח שהבית שלי בש"ס. ישי היה ימין קיצוני"

בכנס נשים שנערך אמש, הפתיעה הרבנית עדינה בר שלום כשחשפה מדוע הצטרפה לש"ס, וציינה כי חלק מאחיה התאכזבו מכך שלא מונתה כחברת כנסת • הדגישה: "מועצת הנשים טרם הוקמה בפועל, מאז מסיבת העיתונאים לפני הבחירות"

ההכרזה על מועצת הנשים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ההכרזה על מועצת הנשים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


הערב (ב) נערך כנס 'בין מגדר למגזר', כאשר בתוכנית על פי ההגדרה "נשים חרדיות, הלכה, קול, ייצוג והשפעה ציבורית".

לאחר הרצאה על נשים חרדיות – בין מגדר למגזר, התקיים פאנל שכותרתו "לא לנהל פרובוקציות".

במהלך הדברים פנתה ח"כ מיכאלי לעשרות הנשים החרדיות שהגיעו לכנס ואמרה: "אתן עושות את אותו תהליך שעשו נשים במקומות אחרים בעולם בתקופות אחרות. אותו מאבק בדיוק".

מיכאלי ציינה כי היא אופטימית לגבי מיקומן של נשים במגזר הציבורי, וכן של נשים חרדיות. היא סיפרה ש"לאחר שיעקב ליצמן הפך לשר הבריאות וגרם למהפכה בה מכהן שר חרדי אשכנזי בממשלה, אמרתי לו מעל בימת הכנסת מזל טוב והוספתי כי השלב הבא הוא שילוב נשים ברשימה. כשירדתי מהבמה ועברתי לידו הוא אמר לי: 'אפילו לא באספמיה'".

בכנס התנהלו דיונים האם צריך שהשינוי יקרה מתוך השטח עצמו, כולל דיבור ישיר עם רבנים, או האם צריכים חוק שיכפה ייצוג שווה. מיכאלי הסבירה כי מצדה, היא מתנגדת ל'ייצוג הולם' ובעד ייצוג שיוויוני. נשים רבות הביעו את דעתן כי צריכים להכשיר את השטח לפני ש'עולים למעלה'. מיכאלי אף ציינה כי בכנסת הקודמת הח"כים חתמו על הצעת חוק לייצוג שווה, מלבד ח"כיות של הבית היהודי...

בשלב מסוים נשאלה הרבנית עדינה בר שלום על מפלגת ש"ס, בה היא חברה כזכור במועצת הנשים שהוקמה לפני הבחירות על ידי יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי, האם היא הבית שלה?

בר שלום הסבירה קודם כי היא הצטרפה למועצת הנשים מיוזמתה, מכיוון שחששה שאלי ישי שהוא איש ימין קיצוני ייכנס לכנסת, ועוד ינכס לעצמו את מפעל החיים של אביה. לכן מבחינתה לעזור להציל את ש"ס בבחירות האלה, היה לקיים צוואה בלתי כתובה של אבא שלה. עם זאת סייגה: "אני עדיין לא בטוחה שזה הבית שלי – צריך לבדוק את זה". הרבנית בר שלום גם ציינה, כי מועצת הנשים טרם הוקמה בפועל, וכל שהיה עד עתה זו מסיבת העיתונאים המפורסמת בה התייצבה לצד דרעי. פרט פיקנטי נוסף שחשפה, כי בין המאוכזבים מכך שלא התמנתה כחברת כנסת בעצמה, היו חלק מאחיה, הרבנים למשפחת יוסף.

בסוף הכנס חילקו המארגנות פלקט עם תמונות של נשים דגולות, ללא הבדלי גזע, ביניהן הרבנית קנייבסקי ע"ה, הרבנית מחב"ד ע"ה, הרבנית יוסף ע"ה, שרה שנירר ועוד. בתחתית הפלקט נכתב: ברוכה את בבואך וברוכה את בצאתך – קישוט ברוח הימים לקראת סוכות.

הרבנית בר שלום ביקשה לומר כי בימי חיי אביה, הגר"ע זצוק"ל, ערכו ספר עם תמונות המשפחה וטשטשו את פניה של אמו, סבתה ע"ה. אך אביה הגר"ע משראה זאת, הגיב במילה אחת: "חוצפה!"
עדינה בר שלום ציטוט דרעי נשים נבחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד