י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מדריך: מחד פעמי לחג פעמי

הארוחות כבר מתוכננות? הגיע הזמן להתארגן על העריכה • אלישבע גליקסברג בעזרת כלים פרקטיים ואסתטיים של חברת 'הנמל' יעזרו לכם להיערך בהתאם

מדריך: מחד פעמי לחג פעמי
נמרוד גנישר


העריכה האלגנטית שלפניכם, שנועדה להדר את סעודת ראש השנה, מורכבת כולה מכלים חד פעמיים: המפה, המפיות, כלי ההגשה והעריכה, ואפילו האגרטל האישי הינו למעשה כוס ויסקי שהוסבה למטרות סטיילינג. דווקא מכיוון שאני מודעת לקדושת היום, אינני רוצה למצוא את עצמי משועבדת לרחיצות כלים ושיקשוקם, אלא להנות מהארוחות והאווירה. בקולקציות העשירות והמגוונות של "הנמל", סגרתי לי מראש את הפינה הזאת, ושמחה לשתף אתכם בטיפים מקצועיים שישאירו לכם זמן להפיק מהחג את הטוב ביותר.



פרקטיקה ואסתטיקה – תורת האיזון
יש לי חלום, שכל שולחן חג שבת ומועד יהיה ערוך מקצועי ואסתטי. כי לכולם מגיע ליהנות - הן מארוחה טובה והן מאירוח נעים. הפריבילגיה לדעת לעצב היא נחלת כולם.
כמו כל דבר בחיים, זה עניין של טכניקות ברות יישום בכל דרגת קושי.
על מנת להקל עליכם ולהפוך את העריכה לחוויה, חיפשתי מקום שיתן לי מענה לכל שלבי האירוח, החל בשלב ההכנות והאיחסון, ועד לפרזנטציה מנצחת.
מניסיוני, כשמוצאים את כל מה שרוצים תחת קורת גג אחת ומותג אחד, חוסכים זמן וכסף. ובנוסף לכך, כשיש מישהו שלוקח אחריות על הארגון המדויק, הדבר מתבטא גם באלמנט העיצובי.
השולחנות שלי החג הזה, כולם מעוצבים "הנמל". מצאתי אפילו ערך מוסף בכלי איחסון והגשה, שלאחר השימוש הייעודי שלהם, שידרגתי אותם למטרות סטיילינג. מינוף מוצר מהווה ערך מוסף לחשיבה היצירתית ולחיסכון.




מהיכן מתחילים?
1. בחרו צבעים. מעבר לאספקט הויזואלי, בחירת הצבע מהווה פילטר מסנן לכלים ופרודוקטים מיותרים. מגיעים לחנות רק לאחר שיש מניפת צבעים לכל ארוחה.
בחירת הצבעים יכולה להתכתב עם חלל האירוח ו/או אלמנטים ברוח הזמן. רק לשים דגש על מינון נכון ובדיקה של השתלבותם בתאורה הקיימת. לעיתים, לא כל מה שנראה טוב על מדף החנות, יחמיא לחלל הסלון שלכם.

2. התאימו את קולקציות הכלים למפרט הקולינרי. כשם שיש לכם רשימה של סלטים, מנות פתיחה, מנות מרכזיות וקינוחים, כך צריכה להיות רשימה מדויקת כיצד להגיש כל מנה. מנת שכבות מתאימה לכלים שקופים, מנות שטוחות לא תוגשנה על כלי עם שוליים מוגבהים המסתירים. סיטואצית צלחות והברשת הצלחת מצריכה בדיקה לגבי קונטרסטיות הפיגמנטים על משטח בהיר/כהה. בעיצוב הכלל המנחה הוא: מתאים או לא מתאים.

3. בדקו את ייעוד כוס השתיה לסוג המשקה(רשום בדרך כלל בתחתית הקופסה) כללי התאמת המשקה לכלי הקיבול שלו הינם אוניברסאליים ונועדו לסנכרן בין נפח הכלי מותאם לתמהיל המשקה, אינו דומה משקה אלכוהולי למשקה מוגז והמטרה המקצועית, לשמור על טעם ומרקם המשקה לאורך זמן.

4. מצאו קו מאחד בין המפות, מפיות, כלים ופרודוקטים, זה יכול לבוא לידי ביטוי בצבעים, מרקם או קווי מתאר.



5. שרטטו על נייר משובץ סקיצה של השולחן וחלקו אותו לטריטוריות אישיות של כל סועד. השאירו בהתאמה מרווח להגשות המרכזיות. באירוח חגיגי עשיר בפולקלור ומנהגים, אני מעדיפה לוותר על מאסטר פיס במרכז השולחן ולתת טאץ' עיצובי מינימליסטי לכל סועד. זה מעצים את הנימה האישית ותורם לשמירת קשר העין בין כל הסועדים.

6. אתגרו את היצירתיות באמצעות מציאת שימוש נוסף לכלים מסויימים. בכך ניתן לשבור את תקרת הזכוכית של חשיבה צפויה. פעמים רבות אני מוצאת עצמי מופתעת ואף מפתיעה את היצרן באופציות הרבות שמצאתי לכלי.

7. זכרו, אירוח יוקרתי אינו נמדד בעלויות המוצרים, אלא בהתאמתו לסיטואציה. כפי שכתבה לי משתלמת באחד מהקורסים שלי: "הקורס שלך לא מעצב אירועים - הוא מעצב אנשים". אז קטונתי מלעצב אנשים, אבל מה שאני לוקחת מהמשפט הזה ומעבירה אליכם גולשים יקרים, שהאווירה הטובה שנוצרה בעקבות העיצוב המתחשב, היא זאת שתרמה להלך הרוח והתנהלות המארחים והמתארחים.

זכרו! העיצוב הוא האמצעי למטרה לשמה התכנסנו סביב השולחן: שתהא לנו שנה טובה ומתוקה.

ניהול, סטיילינג וכתיבה: אלישבע גליקסברג.
כלי הגשה ואירוח: הנמל - הכל לבית ולמשפחה.
צילומים: נמרוד גנישר

אלישבע גליקסברג, מנכ"לית יופי של אירוע Style Academy מובילה באירועי בוטיק ומיתוג, ובהכשרה מקצועית לייזום, הפקות, עיצוב אירועים וסטיילינג. 050-6767697 [email protected]
עיצוב הפקה סטיילינג עריכה ארוחת חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד