כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המתנדב: "על השולחן עדיין מונחת מפת השבת, גביע עם מיץ ענבים, חלות וסידור"

זוג תיירים חרדים בשנות ה-30 לחייהם נמצאו ללא רוח חיים בדירה ששכרו ברח' פנים מאירות בי-ם • בדירה היתה דליפת גז, כיבוי אש ביצעו פעולות לאוורור הדירה והבניין • הזוג נמצא לאחר שהתקבל דיווח כי הם לא יוצאים את ביתם

המתנדב: "על השולחן עדיין מונחת מפת השבת, גביע עם מיץ ענבים, חלות וסידור"


(עדכון 12:28) מדברי דובר כיבוי האש אודי גל עולה כי פלטת השבת שבה השתמשו בני הזוג הייתה פלטה לא חשמלית, פח מתכת המונח על גז דלוק. מה שככל הנראה גרם לאסון הקשה.

(עדכון 11:50) בני הזוג אזרחי חוץ. הגבר אזרח צרפת ואימא של האישה מתגוררת בארצות הברית, בשעה זו מאתרים את בני המשפחה בכדי למסור להם את ההודעה המרה.

נורא: זוג תיירים חרדי בשנות השלושים לחייהם נמצאו בדירה ששכרו ברחוב פנים מאירות בירושלים כשהם ללא רוח חיים, ככל הנראה כתוצאה מדליפת גז.

הדיווח התקבל הבוקר מעט לפני השעה 8:00. לפי המידע, בני זוג מוטלים מחוסרי הכרה בדירת מגורים ברחוב פנים מאירות 14 בירושלים. לצוותי מד"א ומתנדבי איחוד הצלה שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותם.

"מדובר בבני זוג. גופת הגבר נמצאה על מזרון במטבח וגופת האישה על הרצפה ליד המיטה", מספר שמעון גרוסמן, מתנדב זק"א ל'בחדרי חרדים'. "על השולחן עדיין מונחת מפת השבת, גביע עם מעט מיץ ענבים וכן חלות וסידור". לדבריו, נראה כי בני הזוג ללא רוח חיים כבר מאז השבת.

ממשטרת ירושלים נמסר כי בשלב זה לא עולה חשד לפלילים. נפתחה חקירה לבירור הנסיבות.

מדובר בזוג תיירים שעל פי דיווחי השכנים, לא יצאו מפתח ביתם בימים האחרונים. למקום הגיעו שלושה צוותי כיבוי וניטור, בעקבות דיווח על חשש לחיי אדם וריח חריף של גז הנודף מהדירה. הצוותים פרצו לדירה דרך דירה סמוכה, בסריקה שבוצעה בדירה ע"י לוחמי האש, נמצאו שני אזרחים מחוסרי הכרה שהועברו לטיפול צוותי מד"א ואיחוד הצלה, כאשר ישנה גם דליפת גז בדירה.

מחשש לריכוז מסוכן שיכול לגרום לפיצוץ נפחי, לוחמי האש פינו את כל דיירי הבניין וביצעו פעולות לאיורור הדירה והבניין. כוחות עדיין נמצאים במקום לשלילת חומרים מסוכנים אחרים.

פאראמדיק מד"א נתנאל רפואה שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו לרחוב הרחנו ריח חריף של גז מהבניין, לוחמי האש פינו את הבניין מדיירים ויחד איתם כשאני לובש חליפת מיגון מיוחדת נכנסנו לבניין. בתוך הדירה שכבו גבר ואישה כבני 50 כשהם מחוסרי הכרה וללא רוח חיים, ניסינו להעניק להם טיפול רפואי אבל לצערי נאלצנו לקבוע את מותם בשטח".

יהודה גולדברג סגן מנהל המוקד הארצי של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה נמסר לנו על חשד להרעלה בעקבות ריח של גז ולכן התבקשנו להמתין בכניסה לבניין, צוותי כיבוי ומשטרה פעלו בזירה עד לקביעת מותם של גבר ואשה שהיו בבית. צוותי כיבוי ומשטרה ייבדקו את נסיבות המקרה. צוותי זק"א פועלים בזירה".

רס"ל אודי גל מפקד צוות הכיבוי שהגיע ראשון למקום, מספר: "הגענו לדירה ברחוב פנים מאירות בעקבות דיווח על בני זוג שלא עונים בביתם ולטלפונים שלהם. נכנסנו לדירה דרך החלון מדירה סמוכה, בסריקה מהירה בדירה מצאנו אדם מחוסר הכרה על הרצפה במטבח ובחדר הסמוך נמצאה אישה שגם היא מחוסרת הכרה. כמו כן, הרחנו ריח חריף של גז בדירה ואיתרנו את המקור הדליפה בכיריים כאשר הברז פתוח.

"התחלנו מיד באוורור הדירה ובמקביל הכנסנו למקום את הפארמדיקים של מד"א עם מערכות נשימה שיש ברשותנו. לצערנו לאחר זמן קצר הצוות הרפואי של מד"א קבע את מותם של בני הזוג. בעקבות החשש להמצאות רכוזי גז גבוהים, כבר בתחילת האירוע הוריתי על פינוי הבניין מחשש לשלום הדיירים והזעקתי למקום צוות ניטור חומרים מסוכנים".


צילום: דובר מד"א







123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד