ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

גפני ודרעי זועמים על נתניהו וכחלון: לא הודיעו לנו על הורדת המע"מ

שר הכלכלה ויו"ר ועדת הכספים הביעו כעס על התנהלות ראש הממשלה ושר האוצר סביב ההחלטה להוריד את המע"מ: "שמענו על זה רק בתקשורת. זה לא דרך" • דרעי התייחס לסוגיית שילוב חרדים בשירות הציבורי ומעונות משרד הכלכלה

גפני ודרעי זועמים על נתניהו וכחלון: לא הודיעו לנו על הורדת המע"מ


בדיון שנערך הבוקר (ג') בוועדת הכספים של הכנסת על תקציב משרד הכלכלה מתחו שר הכלכלה אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני ביקורת חריפה כנגד ראש הממשלה ושר האוצר על כך שעודכנו בהורדת המע"מ רק דרך התקשורת.

השר דרעי אמר "ראינו מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה ושר האוצר על 6.5 מיליארד שקל שלא ידענו שהם עודף בתקציב, הצליחו לפגוע בי קצת".

גפני הוסיף: "אתה לא היחיד שפגוע מהעניין הזה. אתה תצטרך להתרגל וגם אני צריך להתרגל על זה שאנחנו מקבלים פתאום הודעות דרך התקשורת. בעבר כשהורידו מע"מ היו מעדכנים את יו"ר ועדת הכספים שהיה יודע מזה קודם והיה אומר את זה לחברי הועדה אבל כנראה יש להם שיטות. הפחתת המע"מ צריך לעשות עם התייעצות ועדת הכספים, זאת לא שיטה".



השר דרעי התייחס למצוקת המעונות ואמר - "לצערי אני לא יכול לבוא עם בשורות. יש מצוקה גדולה. תנופת הבנייה נעצרה כי לא היה תקציב. שנתי נודדת בלילות כי אני הולך להגדיל את מספר הילדים במעונות ובמשפחתונים. זו אחריות עם חישוב סיכונים. זה ייתן פתרון לעוד חמשת אלפים-ששת אלפים ילדים".

דרעי התייחס לשילוב חרדים במגזר הציבורי ואמר "נביא הצעת חוק ממשלתית. החוק הקודם נגד אפליית ערבים ויוצאי אתיופיה לא מתבצע. נלך על תכנית לשילוב מאת סטודנטים בשירות המדינה. לאחר שנתיים הם יוכלו לגשת למכרזים, אחרי החגים זה יובא כהצעת החלטה של הממשלה".
גפני דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד