ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

האובך הגרוע מזה 15 שנה; השיא בירושלים

בירושלים נמדדו ערכי הזיהום הגבוהים ביותר • גם מחר עדיין צפויים ברחבי הארץ ערכי זיהום גבוהים • וידאו

האובך הגרוע מזה 15 שנה; השיא בירושלים
הדס פרוש פלאש 90


אובך כבד שורר ברחבי הארץ משעות הבוקר המוקדמות, ומלבד האבק הוא גורם גם לפגיעות גופניות, בעיקר לאוכלוסיות רגישות וכאלה הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה.

לדברי המשרד להגנת הסביבה זו סופת האבק הכבדה ביותר בחודש ספטמבר ב-15 השנים האחרונות. שיא הזיהום נמדד בירושלים.

אירוע מסוג זה נחשב חריג מאד לתקופה זו של השנה. ערכי זיהום גבוהים נמדדים בכל תחנות ניטור האוויר הפרוסות ברחבי הארץ.

בעיר ירושלים נמדדו ערכי הזיהום הגבוהים ביותר ביחס לכל תחנות המדידה בארץ. סופת האבק שמקורה בצפון מזרח סוריה תלך ותדעך בהדרגה, אך גם מחר עדיין צפויים ברחבי הארץ ערכי זיהום גבוהים.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לאוכלוסייה רגישה בכל רחבי הארץ, חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע משהייה באוויר הפתוח ומפעילות גופנית מאומצת.

מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר, כי בעקבות האובך הכבד מטופלים החל מאמש במרכז הרפואי זיו, שלושים חולים כרוניים ואסתמטיים הסובלים מבעיות נשימה.

חדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת עמוס באופן חריג משעות הבוקר, בטיפולים שגרתיים כמו גם מקרים של חולים שהגיעו עם תסמינים של קוצר נשימה ושיעול וחולים עם מחלת ריאה חסימתית כרונית (COPD), מתוכם אושפז חולה אחד במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי והמטופל השני אושפז מצב קשה במחלקה פנימית. למיון הילדים במרכז הרפואי זיו הובא על ידי מד"א תלמיד כיתה א' בן שש וחצי עם קשיי נשימה, שלאחר בדיקות טופל בחמצן ויישאר במעקב במחלקת ילדים.



בין המטופלים במיון עם קשיי נשימה, יעקב ולד, בן 80 מקיבוץ שמיר, שבתו עינת לוי, העובדת כאחות בקיבוץ, העניקה לו סיוע ראשוני ופינתה אותו לחדר המיון.

לצוות הרפואי סיפר ולד: "הלכתי לישון כאשר חלונות הבית פתוחים. ב-4:00 לפנות בוקר התעוררתי עם קוצר נשימה קשה והזעקתי את ביתי שתסייע לי ולאחר שהמצב החמיר נסענו לבית החולים. אני אדם פעיל, צועד ושוחה ולמרות זאת האובך השפיע עליי". ולד טופל בחדר המיון וקיבל חמצן, יישאר לאשפוז והשגחה בבית החולים.

רופאי המרכז הרפואי זיו קוראים לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לאנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון, להישאר במקומות סגורים וממוזגים ולהימנע ממאמץ פיסי. בכל מקרה של קשיים בנשימה או התדרדרות במצב הבריאותי עקב תנאי מזג האוויר, יש לפנות בהקדם לגורם רפואי לצורך הערכת מצב ומתן טיפול רפואי כנדרש.

משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעה 14:30 טופלו על ידי מתנדבי איחוד הצלה ברחבי הארץ 80 מקרים של בעיות נשימה עקב מזג האוויר והאובך.
אובך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד