י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עונש מוות לאנטישימי שרצח בטעות נוצרים

עונש מוות נגזר בארה"ב על פרייז'ר גלן קרוס בן ה-74, שירה והרג שלושה נוצרים במרכזים יהודיים בקנזס

עונש מוות לאנטישימי שרצח בטעות נוצרים
שאטרסטוק


עונש מוות נגזר בארה"ב על פרייז'ר גלן קרוס בן ה-74, שירה והרג שלושה בני אדם בשני מרכזים יהודיים במדינת קנזס בניסן תשע"ד.

לאחר שהורשע בשבוע שעבר ברציחתם של הנוצרים לואיס קורפורון בן ה-69, נכדו בן ה-14 ריאט גריפין אנדרווד וטרי למאנו בן ה-53. פרייז'ר, טען "יריתי בהם כי חשבתי שהם יהודים".

במהלך משפטו לא חזר בו ואמר "רציתי לרצוח כמה שיותר יהודים". הוא אף נימק את דבריו ואמר "עשיתי מה שעשיתי למענכם, למען ילדיכם, למען נכדיכם ולמען את הדורות הבאים של העם שלנו", אולם הביע חרטה על הרג הנער בן ה-14.

מסע הרצח בוצע מחוץ למרכז הקהילה היהודית באזור העיר קנזס סיטי, ובסמוך לבית אבות יהודי במדינה, תוך כדי שהוא צועק על פי עדות אזרחים "הייל היטלר".

קרוס החל את מסע הרצח במגרש חניה של מרכז הקהילה היהודית בקנזס-סיטי. הוא ירה שם למוות בלואיס ונכדו. משם נמלט והגיע לבית האבות היהודי "שלום וילג'", שמנוהל ע"י קהילה יהודית אורתודוכסית, כק"מ וחצי מהמרכז הקהילתי, והרג שם את טרי למאנו. בסך הכל, הוא ירה לעבר חמישה אנשים, אך שניים לא נפגעו.

כשבוע לפני מסע הרצח, הליגה היהודית נגד השמצה הזהיר מפני אפשרות של התקפות אלימות נגד מרכזים יהודיים בגלל העיתוי של פסח ויום הולדתו של היטלר ב-20 באפריל. בתאריך זה אירעו בעבר פעולות טרור ואלימות. בעקבות המקרה, הוגברו אמצעי הביטחון סביב בתי-כנסת ומוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב.

פרייז'ר, היה פעיל בכיר בדרגת "גראנד דרגון" בארגון הקו קלאס קלאן המקומי בקנזס, ובתנועה הניאו-נאצית 'מפלגת הפטריוטים הלבנים'. בחיפוש שערך ה-FBI בביתו, התגלו תדפיסי מחשב ובהם כתובות של בתי הכנסת בעיר, מפות הגעה לכל אחד מהם, ותרשים מדויק של כל המסעדות הכשרות בעיר עם מפות הגעה לכולן. כמו כן, התגלו בין חפציו כתבות אנטישמיות ועותק של הספר הידוע 'מיין קאמפף' של אדולף היטלר.

כאמור, חבר מושבעים שכלל שנים עשר שופטים, הרשיע אותו וגזר עליו מוות.

לאחר שהקריאו את עונשו, אמר "הגברת השמנה שרה הרגע. זיג הייל!", והצדיע במועל יד.

הרוצח יועבר לאגף הנידונים למוות לקראת ביצוע עונשו.
קנזס מוות רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד