כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חדש: טעינה אלחוטית לסמארטפונים בנתב"ג

בטרמינל הנוסעים בנתב"ג החליטו לשכלל את עמדות הטעינה אשר היו פרוסות עד עכשיו על-ידי חברת LG ולאבזר אותן בטכנולוגיית טעינה אלחוטית עבור סמארטפונים מדגמים שונים

  • כ"ה אלול התשע"ה
עמדות הטענה אלחוטית בנתב"ג לסמארטפונים/ צילום:יחצ
עמדות הטענה אלחוטית בנתב"ג לסמארטפונים/ צילום:יחצ


טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לסמארטפון עדיין נמצאת בחיתוליה, למרות שהיא קיימת כבר מספר שנים. בטרמינל הנוסעים בנתב"ג החליטו לשכלל את עמדות הטעינה אשר היו פרוסות עד עכשיו על-ידי חברת LG ולאבזר אותן בטכנולוגיית טעינה אלחוטית עבור סמארטפונים מדגמים שונים.

טכנולוגיית הטעינה הקיימת בעמדות היא מסוג Qi, אשר קיימת בין היתר בדגמי הגלקסי S6 וה-Note 5 של סמסונג, דגם ה-G3 של LG, הנקסוס 5 ו-6 וסמארטפוני מיקרוסופט.

40 העמדות יוצבו באולמות טרמינל 3 וטרמינל 1, באזורי ההמתנה של הנוסעים באיזורים הבאים: בכיכר הדיוטי פרי, באולם "שחקים", במתחם האוכל ובשערי ההמראות. העמדות הן בעצם עמדת פרסומת של בנק לאומי, אשר אחראי לפריסתן בשיתוף חברת ברעם. העמדות כוללות 8 עמדות הטענה, כולל אופציה להטעין באמצעות כבל USB.

תקן Qi הוא זה שמוביל את שוק הטעינה האלחוטית היום, כאשר המתחרה הישיר שלו הוא PMA השייך לסטארט-אפ הישראלי פאוורמט. חברת סמסונג שילבה בדגמים האחרונים שלה את שני התקנים: PMA ו-Qi, כך שבעלי הסמארטפונים שלה יוכלו לטעון אותם בכל מקום. העמדות של נתב"ג היו אמורות להגיע עם תקן PMA, אולם בסוף הוחלט לבחור בתקן המתחרה, מכיוון שפאוורמט דורשת מהמשתמשים התקנת אפליקציה לצורך שימוש בעמדות טעינה במקומות ציבוריים.

פריסת עמדות טעינה אלחוטית מתקיימת בינתיים בעצלתיים בישראל ובעולם. לפני כשנה החלה רשת בתי הקפה ארומה בפיילוט עם הטכנולוגיה של פאוורמט, אשר מציעה פריסה של העמדות שלה בסניפי סטארבקס בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.

טעינה חוטית בבתי חולים
חברת LG אשר פרסה עד לאחרונה את עמדות הטעינה שלה בנתב"ג (לא טעינה אלחוטית), החליטה להעביר אותן למספר בתי חולים, בינהם הלל יפה, לניאדו וסורוקה. בנוסף, הוצבו עמדות באוניברסיטת תל-אביב ובר אילן.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד