ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

תכנית חומש; "כעומק הפריפריה - גובה ההטבה"

דרעי מגבש תכנית סיוע לעסקים ברשויות מוחלשות, מגדיר "פריפריה חברתית" ומסמן יעד חדש; "יש לי מחויבות"

אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


רפורמה חדשה לחיזוק הפריפריה? בשבועות האחרונים החל שר הכלכלה והנגב והגליל אריה דרעי בניסוח עקרונות מנחים לקראת רפורמה חדשה לחיזוק יישובים מוחלשים ברחבי הארץ, ואף כאלה שאינם נחשבים פריפריה קלאסית ונכללים ביישובי "הנגב והגליל".

"יש לי מחויבות לסייע לתעשייה והמסחר וכך אעשה", התבטא דרעי, "אני מכין תכנית חומש לחיזוק הצפון בעלות של 19 מיליארד שקלים שתספק 160,000 מקומות תעסוקה. העיקרון הוא כעומק הפריפריה - כך גובה ההטבה".

דרעי נפגש בימים האחרונים עם ראשי ערים וראשי מועצות מהצפון ומהדרום - אופקים, דלית אל כרמל, עכו, נהריה, עוספייה, יקנעם, ועוד. כמו כן נפגש השר עם עשרות תעשיינים קטנים וגדולים ושמע מהם על המצוקות מצד התעשיינים ומצד ראשי הערים.

המצוקות העיקריות הן בשיווק הקרקעות ובעלויות הגבוהות וכתוצאה מכך - חוסר היכולת להביא תעשייה לערים. "אם בבאר שבע יש תעשיה פועלת ובועטת למה שמשקיע יבוא לאופקים?" אומרים לנו בסביבתו של דרעי. "אין שום סיבה לבוא לאופקים אם יש תשתית מוכנה בבאר שבע. אתה ממשיך להרים את באר שבע וכל השאר נופלים. אין צדק חלוקתי".

"וגם בצפון - ישנם אזורי תעשיה משותפים לכמה יישובים, אך בפועל זה לא מאפשר לעירייה להרוויח מכך ארנונה ומיסים, ולתושבי העיר ליהנות ממקומות עבודה".

דרעי הדגיש מושג חדש שייטיב עם התעשיינים - "כעומק הפריפריה כך גובה ההטבה", כשהקו המנחה הוא לעזור יותר למקומות החלשים בכדי להרים אותם מבחינה כלכלית.

לצד זה הביא דרעי הגדרה נוספת - פריפריה חברתית. יישובים מוחלשים שאינם כלולים בפריפריה הקלאסית של הנגב והגליל, ומשום כך לא זכאים לשורת ההטבות. יישובי "הפריפריה החברתית" כמו קרית מלאכי, רכסים, אשקלון וכדומה - יזכו להטבה כפולה, כאשר גם ממשרד הכלכלה הם יזכו לעזרה ותמיכה, ובכך יזכו "לקפיצת מדרגה כלכלית" כפי שמגדירים זאת בסביבת השר.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד