ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

ש"ס נגד יוזמת שקד: "פוגע בסטונדט החרדי"

שקד הודיעה כי עורכי דין יצטרכו להתמחות במשך שנתיים - ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ בן צור הודיע כי הם יתנגדו

בן צור, צילום: פלאש90
בן צור, צילום: פלאש90


ש"ס נגד החלטת שקד: לאחר הודעת שרת המשפטים איילת שקד על הארכת תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנתיים, אומר הבוקר (ד') חה״כ יואב בן צור יו״ר סיעת ש״ס בכנסת כי ש״ס מתנגדת באופן חד משמעי ליוזמה.

לדבריו "השלכות החלטה זו מבלי שהתנהל דיון מעמיק על תוצאותיה בהמשך הדרתם של חרדים בתעסוקה הינן חמורות ביותר. שכן שכרו הנמוך על גבול הניצול של המתמחה בעריכת דין למשך שנים עשר חודשים נוספים לא יאפשר למשפטנים חרדים שעל פי רוב הינם אף בעלי משפחות יכולת לצלוח תקופה ארוכה כל כך ויהווה מדרון להמשך הדרת החרדים ממעגל העבודה. תנועת ש״ס תתנגד להצעה ותמנע את המשך קידומה".

כזכור אמש (ג') נאמה שרת המשפטים בכנס פתיחת שנת המשפט בתל אביב של לשכת עורכי הדין. והודיעה כי "החלטתי על הארכת ההתמחות של עורכי הדין לִשנתיים, כמובן, נבנה מנגנון שיגדיר את ההתנהלות בִּתקופת המעבר תוך התחשבות בסטודנטים שכבר החלו ללמוד משפטים, נחזק משמעותית את מנגנון הפיקוח על ההתמחות ונבחן אפשרות של תחילת ההתמחות בשנה הרביעית ללימודי המשפטים, כך שסך כל תהליך הלימוד וההכשרה יֶאֱרַךְ 5 שנים.

"הכל מתוך תפיסה שהמתמחים יגיעו בשלים וּמקצועיים יותר לִבחינות ההסמכה, ויצטרכו להראות מחויבות רבה יותר על מנת שיוכלו להיקרא עורכי דין, מה שיוביל לִירידה בְּכמות עורכי הדין וישפר את רמתם המקצועית".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד