כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

על אף האובך: "מצעד השמיטה" יתקיים כסדרו

אלפי חקלאים שומרי שביעית יגיעו לבני ברק למצעד חגיגי בהצדעה למקפידים • עשרות אלפים צפויים להשתתף

חקלאים שומרי שביעית
חקלאים שומרי שביעית


למרות האובך: היום (ד') בשעות אחר הצהרים צפוי להתקיים "מצעד השמיטה" ברחובות בני ברק.

מאחר ובימים אלה ישנו זיהום אוויר גבוה בעקבות סופת אבק שהגיע ממזרח, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לחולי לב-ריאות, קשישים ונשים בהריון לא לשהות מחוץ למבנים סגורים.

במשטרת מרחב דן, אשר חששו מאסון, ובצדק, פנו למארגני המצעד, וביקשו לבטלו בעקבות מזג האוויר. אלה, פנו למשרד הבריאות בראשותו של השר יעקב ליצמן, בכדי שישארו את המצעד ויתנו גושפנקא מקצועית. במשרד הבריאות הבהירו כי אין כל מניעה מבחינתם לקיים את המצעד. "לא הובעה התנגדות המשרד בנושא", נמסר, "המשטרה היא אחראית בלעדית לאסור או לאשר קיום אירועים המוניים".

הצפי של מארגני המצעד הוא להשתתפות כ-20 עד 30 אלף איש, כאשר במשטרה מעריכים כי כ-30,000 ישתתפו.

יצויין, כי בשל תנאי מזג האוויר, הוחלט בצה"ל לדחות את טקס ההתייחדות לזכר חללי חיל ההנדסה שהיה עתיד להתקיים הערב (ד') באתר ההנצחה החילי ביער חולדה.

התהלוכה תנוע ברחוב חזון איש במשך כשעתיים, משעה 18:00 ועד לשעה 20:00. החל מהשעה 16:00 יסגרו לתנועה הרחובות הבאים: קטע הכביש בין חזו"א פינת עזרא לבין חזו"א פינת רבי עקיבא. דבורה הנביאה, נחמיה וכל שאר הרחובות הסמוכים לחזו"א.

במשטרה מדגישים כי לא תותר חניית כלי רכב בחזו"א החל מהשעה 16:00. החל משעה זו, כל רכב אשר יחנה ברחוב חזו"א - יגרר. עוד מבקשים, להישמע להוראות השוטרים והסדרנים, להימנע מלהגיע עם ילדים למתחם התהלוכה. כמו כן אוסרים לטפס על כלי רכב אשר נוסעים בתהלוכה, רכבי חירום והצלה. אין לטפס על גדרות, מבנים, תמרורים ועמודי חשמל וכן עליה על גגות בניינים ומבנים.


אישור משרד הבריאות
מצעד השמיטה משרד הבריאות חקלאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד