ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

6 חודשי מאסר לנהג מלגזה שגרם למוות ברשלנות של קשיש הולך רגל

התאונה ארעה ביולי 2014, בעת נסיעת עבודה שגרתית של נהג המלגזה ברחוב שוקן בת"א. עמותת אור ירוק: "על המדינה להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה במקומות בהם יש ריכוז גבוה של קשישים"

6 חודשי מאסר לנהג מלגזה שגרם למוות ברשלנות של קשיש הולך רגל
צילום: פלאש90



השופט ישראל ויטלסון, מבית המשפט השלום לתעבורה בתל אביב, גזר לאחרונה שישה חודשי מאסר בפועל על נהג מלגזה, הנהג פגע בהולך רגל בעודו עובר במעבר חציה.

על פי גזר הדין, התאונה ארעה ביולי 2014, בעת נסיעת עבודה שגרתית של נהג המלגזה ברחוב שוקן בת"א. התאונה ארעה כאשר נהג המלגזה לא הבחין בקשיש בן ה-82 שחצה את הכביש, מעוצמת הפגיעה הוטח גופו על מעבר החציה ולאחר יממה מת מפצעיו.

על פי פסק הדין, ככל הנראה הסיבה לתאונה היא כי הנהג לא הבחין בהולך הרגל – לא בזמן שחצה את הכביש ולא לפני שחצה את הכביש, לכן לא האט את מהירות נסיעתו ולא יכול היה לבלום בזמן.

השופט ויטלסון מציין כי למרות זאת חשוב להדגיש כי הנהג נסע במהירות איטית במלגזה וכי הולך הרגל נשא לוח פלסטיק שהסתיר אותו מעיני הנהג. בנוסף כותב השופט כי ככל הנראה הולך הרגל החל לחצות את הכביש תוך התעלמות מהמלגזה המתקרבת. לכן קובע השופט כי הנהג התרשל ברף בינוני.

יחד עם זאת מציין השופט כי לחובת הנהג 13 הרשעות קודמות, מתוכן שתיים בגין אי-מתן זכות קדימה להולך רגל וכן כי ישי לשמור על ערך קדושת החיים.

על נהג המלגזה נגזרו שישה חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי למשך שלוש שנים, בנוסף נפסל רשיונו של נהג המלגזה ל-7 שנים והוטל עליו לשלם פיצוי בסך 6,000 ש"ח למשפחת המנוח.

עמותת אור ירוק: "הקשישים הם אוכלוסיה פגיעה במיוחד לתאונות דרכים לאור הליכתם האיטית ביחס ליתר משתמשי הדרך. לכן על המדינה להתקין פסי האטה לפני מעברי חציה במקומות בהם יש ריכוז גבוה של קשישים כמו ליד קופות חולים, בתי אבות וכו'".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד