ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בפעילות מוזס: משרד החינוך יסייע למוגבלים

משרד החינוך הבהיר תקציב הנגשת מוסדות למוגבלים מקיף את כל בתי הספר, כולל המוכר שאינו רשמי ומוסדות פטור

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


משרד החינוך מגיב היום (ד) לדרישת ח"כ מוזס יו"ר סיעת יהדות התורה, בנושא הנגשת מוסדות חינוך.

כזכור, תקציב הנגשת מוסדות חינוך כולל את כל בתי הספר המוכר שאינו רשמי ומוסדות פטור. במהלך ישיבת ועדת החינוך של הכנסת שדנה בנושא המחסור החמור בסייעות ובתקנים לחינוך המיוחד, דרש יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מנציגי משרד החינוך שהשתתפו בדיון, כי יתייחסו לדרישתו לכלול את כל בתי הספר בתכנית ההנגשה.

"פניתי בעניין זה מספר פעמים למשרד החינוך. גם לשר בעת ישיבת ההערכות במשרד החינוך, וגם במכתב. אני מבקש לשמוע אחת ולתמיד האם הפרוייקט התקציבי המסיבי להנגשת מוסדות חינוך לבעלי צרכים מיוחדים, עליו הכריז השר בפתח שנת הלימודים, יחול גם על בתי הספר הפרטיים הנמנים על מוסדות המוכר שאינו רשמי ומוסדות פטור".

נציג המשרד היועץ המשפטי אילן שי ענה לח"כ מוזס שאכן הפרוייקט מקיף את כל בתי הספר כולם. כולל המוכר שאינו רשמי וכולל מוסדות פטור, וכי ניתנה התייחסות משפטית גם לגבי מוסדות פטור הממוקמים במבנים שאינם בחזקת הרשות המקומית. "התקנות שהכין משרדנו כבר הוגשו לאישור הכנסת. כל בית ספר שיבקש הנגשה, יכלל בתכנית".

הרב מוזס אמר לאחר מכן, כי עלינו לעשות הכל על מנת שילד מוגבל ייקבל את כל האפשרויות לשילוב במערכת החינוך. "על הכנסת והממשלה לשים כיעד ראשון את הטיפול בנזקקים ובחלשים בעיקר במוסדות החינוך, אך לא רק. על כל המערכות במדינה להפנים כי חובה קדושה חלה עליהם בבחינת 'חביב אדם שנברא בצלם' לפעול ולייעל את המערכת כולה לטובת הנזקקים שבחברה".
חינוך מוזס תשובה בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד