י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרעי: "למנוע סימון מוצרים מעבר לקו הירוק"

שר הכלכלה אריה דרעי נפגש היום עם שר הכלכלה של הולנד ועם נציגי לשכת המסחר ישראל-ארה"ב לפגישות עבודה

צילום: דוברות משרד הכלכלה
צילום: דוברות משרד הכלכלה


שר הכלכלה, אריה דרעי, נפגש הבוקר (ד) עם סגן נשיא לשכת המסחר ארה"ב-ישראל, מר מיירון בריליאנט. בפגישה העבודה הראשונה, דנו השניים בליווי הצוותים המקצועיים מלשכת המסחר ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, ביחסי הסחר בין המדינות, הסכם הסחר החופשי בין ישראל לארה"ב, אשר חוגג השנה 30 שנים לחתימתו ותחומים כלכליים ספציפיים בהם יש פוטנציאל בר-מימוש.

השר דרעי ציין בפגישה את החשיבות האסטרטגית של היחסים בין המדינות והצורך במיסוד הקשרים ברמת התעשיות והעסקים בין שתי המדינות. מר בריליאנט אמר בפגישה כי נושא הסייבר ומדעי-החיים עומדים בראש סדר העדיפויות של הלשכה בקשר עם ישראל. הלשכה רואה בישראל, וכדי לקדם את הקשרים בתחומים אלו יש צורך לאפיין תקינה וקניין רוחני אשר משמעותיים לתחומים אלו.

השר דרעי אמר בפגישה כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסי הסחר מול ארה"ב, ובהסכם הסחר החופשי אשר חיזק את הסחר, והוא הודה ללשכה על מעורבותה ביחסים ובחיזוק הזיקה בין עסקים בישראל לעסקים בארה"ב.

בתוך כך, נפגש היום שר הכלכלה אריה דרעי, עם שר הכלכלה של הולנד, מר האנק קאמפ, המבקר בארץ, ודן עמו בשת"פ המסחרי, עסקי וטכנולוגי בין המדינות. ישראל והולנד הן שתי כלכלות מפותחות שיש ביניהן סינרגיה והשלמה רבה מאוד והשרים דנו בערוצי השת"פ הקיימים בין המדינות, ובאלו שיש להמשיך ולפתח ע"מ למצות את פוטנציאל הסחר בין המדינות.

על רקע העבודה המשותפת והקשרים הטובים, הביע השר דרעי את מורת רוחו על תמיכתם של ההולנדים בסימון מוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק. השר דרעי ציין כי מדינת ישראל תאבק במדיניות זו, שאין לה כל תועלת בקידום המשא ומתן בין לישראל לפלסטינים.

השר ההולנדי ציין שעל אף שהולנד הינה כלכלה מפותחת ומתקדמת, שהינה בין 5 היצואניות הגדולות ביותר בעולם, עם תעשיית חקלאות מפותחת מאוד, תעשיית אנרגיה גלובלית ושירותי לוגיסטיקה מתקדמים - הוא רואה בישראל כלכלה מתקדמת ביותר, היות וכ-30% מהתל"ג של ישראל מקורו בתעשיית הידע והטכנולוגיה, מדינה מובילה בעולם בחדשנות ובמספר הסטארט-אפים הפועלים בה.

השרים דנו בשת"פ המתוכנן להתקיים במסגרת יום החדשנות השלישי שיתקיים השנה בהאג, ויתמקד בנושא של ערים חכמות. משרד הכלכלה ההולנדי ועיריית האג הן שותפות פעילות בארגון המפגש בין החברות והסמינר העסקי, שמתוכנן להתקיים במהלכו.

השר דרעי הודה לשר קאמפ על ביקורו בישראל, ואיחל לו שנה טובה והמשך הידידות הטובה והקרובה בין המדינות, וסיכם שהדרך הטובה ביותר להמשיך ולחזק את הידידות הינה חיזוק יחסי הסחר, והשת"פ הכלכלי בין המדינות.
כלכלה פגישות הולנד סימון קו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד