י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גפני לזכר רביץ: "לא יכולים לעשות מה שעשה"

חברי הכנסת של 'דגל התורה' וראש העיר ירושלים השתתפו במעמד קריאת רחוב על שם הרב אברהם רביץ ז"ל • סיקור ותיעוד

גפני לזכר רביץ: "לא יכולים לעשות מה שעשה"


הצהריים (ד) נערך טקס קריאת שם רחוב על שמו של ח"כ לשעבר הרב אברהם רביץ ז"ל, בהשתתפות חברי הכנסת של דגל התורה משה גפני ואורי מקלב ומזכ"ל התנועה יעקב אשר, ראש העיר ירושלים ניר ברקת וחברי מועצת העיר אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נשא דברים בשבחו של הרב רביץ ואמר: "הרב רביץ זצ"ל היה איש משכמו ומעלה. עד היום מדברים עליו לא רק אנחנו ולא רק אלה שהיו קרובים אליו, אלא אנשים רחוקים מכל קצוות הקשת של החברה הישראלית. זוכרים את השבתות בבית משפחת רביץ, זוכרים את החן שהיה טבוע בו ואת הכבוד שהיה נותן לראשי הישיבות של הציבור החרדי. כשראו אותו מדבר במליאת בכנסת וגם בנאומים, כשהייתי בחור צעיר באופקים, הייתי בא במיוחד לירושלים לשמוע את הנאומים ואת הדרשות שלו.



"אנחנו מדברים עליו בערגה הרבה פעמים, אנחנו מדברים מה היה עושה הרב רביץ כאשר היה נקלע לבעיה או נושא שאנחנו עסוקים בו, ואנחנו הרבה פעמים עושים את החשבון מה הוא היה עושה ומשתדלים ללכת בדרכו.

"אנחנו לא יכולים לעשות מה שהרב רביץ עשה. הוא היה חד בדרא. אנחנו לא יכולים את הנאומים שלו והמצוות שלו והחסד והתורה שלו שהיה הולך באלול ולומד. אדם שנשא בתפקידים בכירים הוא ידע להשקיע את כוחו בלימוד תורה ולקרב אנשים, שאנחנו לא יודעים לעשות, ומתפללים לקדוש ברוך הוא, 'אבינו מלכנו כתבנו בספר זכויות'. את הזכויות של הרב רביץ זצ"ל שהיה יו"ר דגל התורה, הוביל אותה בגאון ובכבוד וסלל לנו את הדרך. היו לו יכולות הוא מצא חן באנשים ואנשים מצאו חן בו. אני אומר לך אדוני ראש העיר, אם הרב רביץ היה הוא היה פותר את הבעיות בינינו. אבל אין לנו אותו... נלך בדרכו".

ישראל קלרמן סגן ראש העיר שקידם את קריאת שם הרחוב לאחר פניית סיעת 'דגל התורה' בכנסת, ציין כי ראויה היא שכונת 'נוה יעקב' שיקרא בתוכה פרויקט על איש הציבור שלוחא דרבנן ר' אברהם רביץ זצ"ל. "פרויקט הבנייה הראשון הגדול של ר' אברהם רביץ עבור הציבור החרדי בתקופת כהונתו כסגן שר השיכון יחד עם שר השיכון דאז אריאל שרון, היה בשכונת 'נוה יעקב'. בעקבות פעילותו נבנו במתחם 'קמניץ' בשכונת 'נוה יעקב' עוד כ- 1250 יח"ד אשר נתנו בשעתו פתרון חלקי למצוקת הדיור בציבור החרדי".

לאחריו נשאו דברים ראש העיר ירושלים ניר ברקת בירך וקרא לאחדות העיר ובנו יצחק רביץ סגן ראש העיר ביתר העלה את זכרון אביו.















רבית רחוב גפני ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד