כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ראש העיר אשקלון: "לא נשחק כדורגל בשבת"

איתמר שמעוני מבהיר במכתב לשרת התרבות, כי קבוצת הכדורגל המקומית לא תארח משחקים במגרשה הביתי בשבתות

צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90


היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נענה לפניית שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב, ושלח אתמול (ד') חוות דעת משפטית, לפיה מדיניות אי האכיפה הנהוגה למעלה מ-50 שנה לגבי משחקי כדורגל בשבת - תימשך. כלומר, לא יוגשו דו"חות של פקחים נגד ההתאחדות והקבוצות שמשחקות בשבת.

לאור כך, הבוקר (חמישי) שיגר ראש העיר, איתמר שמעוני, מכתב לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, ולמינהלות הליגה לכדורגל, בו הוא מודיע כי קבוצת הפועל אשקלון לא תשתתף במשחק נגד הפועל ירושלים, שמתוכנן לשבת הקרובה, אלא אם כן יועתק למועד אחר, שאינו יום שבת.

"ההחלטה על קיום המשחק במגרש הביתי בשבת עומדת בניגוד גמור להחלטת בית הדין הארצי לעבודה שאוסרת על קיום משחקים בשבת, ובניגוד להודעתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לפיה, קבוצות שיתנגדו לשחק בשבת לא תחוייבנה בכך ובוודאי שלא יכפו זאת עליהן.

"הדרישה לקיים משחקים בשבת מפרה באופן בוטה את הסטטוס קוו הקיים בעירנו, אשקלון, בין דתיים וחילוניים. יתרה מכך, בשורות הקבוצה מספר גדול של שחקנים שומרי מסורת ושבת אשר הצטרפו לקבוצה וחתמו בשורותיה תוך ידיעה ברורה שמשחקיה לא יתקיימו בשבת, ואכן, המשחקים התקיימו בימים שישי ושני בלבד", נכתב במכתב.

"הפרת התחייבותכם בעניין ושינוי הסטטוס קוו הקיים יגרמו לקבוצה, שנמצאת בימים אלו בשיאה, נזקים כלכליים ונוספים כבדים מאוד. לפיכך, אבקש לפעול בהקדם להעתקת משחק הליגה הקרוב המיועד לשבת, למועד אחר, שאינו כמובן יום שבת".

בתוך כך הוסיף ראש העיר כי קבוצת הפועל אשקלון לא תשתתף במשחקים שיתקיימו בשבת במגרש הביתי. עם זאת, תשתתף במשחקי חוץ מול קבוצות שיחליטו לשחק בשבת.

כזכור, בתחילת חודש אלול, שופטת בית הדין לעבודה אריאלה גליצר-כץ, הפתיעה בהכרעה תקדימית, כאשר הודיעה לנציגת המנהלת כי אין להם היתר לעבוד בשבת וכי בלעדיו הם פועלים בניגוד לחוק - משחקי כדורגל בשבת הינם עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה.

היועמ"ש התייחס לכך וציין במכתבו כי היות ובימים אלה מוקמת יוזמה ממשלתית לבחינת הסוגיה, והקמת צוות בין משרדי למציאת פתרון מקיף בנושא, "לא מצאתי מקום, בעת הזאת, להורות על שינוי במדיניות אי האכיפה הנהוגה מזה שנים".
כדורגל בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד