כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

להתפלל עם כולם: התיקון של כלל ישראל

ראש העיר אלעד ישראל פרוש בטור אישי ומרגש על חשיבות ומעלת אמירת תיקון הכללי והסיבה ש'תפס' כל כך בקהל הרחב

להתפלל עם כולם: התיקון של כלל ישראל


רגש של צמרמורת חולף בי כשאני רק חושב על מעמד אמירת התיקון הכללי ברוב עם בערב ראש השנה. מאות אלפים, בכל רחבי העולם, באותה שעה, אומרים את אותם עשרה מזמורים שמקובלים מרבנו נחמן מברסלב זיע"א כמסוגלים במיוחד.

מה יש בהם באותם עשרה מזמורים? מה יש בו בכלל בתיקון הכללי, שמושך אותנו כל כך, שגורף איתו כל כך הרבה אנשים מכלל ישראל?

לא נולדתי בברסלב, ואף לא התחנכתי במוסדות של החסידות המפוארת הזו. ובכל זאת, זכיתי להתקרב, להכיר, ולהתפעם. מאז שהגעתי לאלעד, לפני מספר שנים, למדתי להכיר את החסידות ואיתה כמובן את מעמד התיקון הכללי. את האור שמרגישים כשמגיעים לציון הקדוש, ואת התחושה הרוחנית האופפת כשאומרים את אותם עשרה מזמורים.

למדתי, עם השנים, להכיר את האמונה התמימה והכל-כך חסרה היום בעולם השקר. את האמונה בכוחו של צדיק שהבטיח, ועצם העובדה שמספר כה גדול של אנשים נמשך כל השנה אל ראש השנה שלו באומן – היא ההוכחה לכך שהוא גם קיים.

אין אדם שמגיע לאומן לראש השנה, ולא מספר אחריו על ההתרוממות הרוחנית שחש באותם ימים שם, במחיצתו של הצדיק. זוהי האמונה האמיתית, השלמה, בדבריו של הצדיק שמתאימים עד היום, לכל אחד, ובכל מקום.

וזהו, לדעתי, ההסבר לתופעה ההולכת וגדלה הזו. תופעה שמקיפה היום כל מגזר, כל עדה וכל קהילה בעם ישראל. כולם מגיעים, כולם טועמים מהאור.

ומה מתאים יותר לתיקון הכללי, מאשר לאומרו יחד, עם כל כלל ישראל, בערב ראש השנה.
פרוש טור תיקון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד