י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"הבית היהודי הפר את הסיכום בלי בושת פנים"

שטייניץ, סוויד וליצמן מגיבים על מינוי הדיינים הלילה • אייכלר בירך ועקץ את בנט על הניסיון שלא צלח

אייכלר בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אייכלר בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


בתום ישיבה מרתונית שנמשכה כ-16 שעות, בחרה הלילה (ה') הוועדה לבחירת דיינים מספר שיא של 22 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים האזוריים, זאת לאחר למעלה מ-4 שנים שבהן לא מונה ולו דיין אחד, דבר שגרם למצוקה קשה ועינוי דין מיותר לציבור.

בהודעה שפרסם יו"ר הועדה השר יובל שטייניץ הוא כתב "מדובר בקבוצת דיינים איכותית וראויה, שתתרום לשיפור עבודתם ושדרוג מעמדם של בתי הדין הרבניים.

"קבוצת הדיינים שנבחרה הינה מגוונת ומשקפת את המגזרים הרבניים והתורניים השונים: 8 דיינים נבחרים מהציונות הדתית, 7 דיינים חרדים ספרדים ו-7 דיינים חרדים אשכנזים. לצד היותם תלמידי חכמים, חלקם שירתו בצה"ל כלוחמים וכקצינים".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בירך על בחירת הדיינים החדשים הבוקר בידי הוועדה למינוי דיינים: "זהו הישג היסטורי מרשים לדיינים החסידיים. לאחר שנים של אפלייה וקיפוח הושג שיוויון במינוי דיינים חסידיים וליטאים".

יצויין כי הלילה נבחרו הדיינים החסידים הרבנים וסרמן, גרוזמן, פריד, בנוסף למינוי הרב שוייצה כנציג הרה"ר לאו.

חברת הועדה למינוי דיינים ח"כ רויטל סוויד כתבה הבוקר "עשינו את הלא יאומן, אחרי חמש שנים שלא הצליחו למנות דיינים נבחרו 22 דיינים.

"זוהי בשורה גדולה לציבור במדינת ישראל, מתוכם מונו 8 דיינים מתונים מהציונות הדתית שיובילו גישה הדוגלת בשוויון בין גברים ונשים, יתירו עגונות, ויגשרו בין בית הדין לציבור החילוני הבא בשעריו. פעם ראשונה שבועדה חברות 4 נשים ושיתוף הפעולה ביננו הביא להישג אשר ישנה את צביון בתי הדין בעשורים הבאים".

ח״כ ישראל אייכלר בירך גם הוא על ההצלחה למנות שלשה דיינים חסידיים ושלשה ליטאים, ואחד גיס של הרב הראשי דוד לאו - "שברנו את המחסום שמנע בחירת דיינים חסידיים.

"ביטלנו את דיל ה-15 בלבד, שהיה גורם למחלוקת בציבור החרדי. הגדלנו את מספר הדיינים הנבחרים ל 22 כדי שכולם יצאו מרוצים. סיכמנו גם לבחור את הרב בוגרד מחב״ד, אך לבסוף ש"ס התנגדה להגדלת מספר הנבחרים ל 23 דיינים״ - אומר הרב אייכלר.

אייכלר התייחס גם כן לדרמה הלילית של הבית היהודי שלא צלחה לבסוף, "הבית היהודי שקיבל שליש מהנבחרים הפר את ההסכמה בלי בושת פנים והצליח להכניס בסיבוב ראשון דיין שהיה שנוי במחלוקת קשה בין ארגוני הנשים הפמיניסטיות לבין החרדים. נוצר משבר אמון בועדה וזעם רב אצל חמשת חברי הועדה החרדים. אך בסיבוב שני תוקנה התקלה ונבחרו דיינים מוסכמים על כולם".

אייכלר: ״הצלחנו לבלום את נסיון הריפורמים להשתלט על בתי הדין. זה לא סוד כי הריפורמים המנסים לקעקע את ההלכה, עומדים מאחורי קמפיין של 'המהפכה הפמיניסטית', הם רוצים להפוך את בית הדין לפרלמנט של השקפות זרות לרוח ההלכה. ברוך השם שלבסוף הציונות הדתית הסכימה לבחור בדיינים כשרים משורותיה".
תגובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד