י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פעמיים בשבוע: כמעט אסון בגלל 'בלעך'

שעה קלה אחרי כניסת השבת השתלטו הכבאים על דליקה שפרצה מפלטת שבת וסיכנה חיי דיירים בשכונת רוממה

צילום אילוסטרציה: כבאות והצלה ירושלים
צילום אילוסטרציה: כבאות והצלה ירושלים


בעקבות תגובה מהירה של לוחמי האש, נמנעה פגיעה עקב שריפה, בדיירי בניין בערב שבת.

ביום שישי בשעה 19:50, התקבל דיווח משכנים מבוהלים ברחוב סורוצקין שבשכונת רוממה, על שריפה בדירה נעולה בבניין.

למקום הוזנקו באופן מיידי ארבעה צוותי כיבוי ומנוף. הצוותים פרצו לדירה הנעולה, וזיהו כי מדובר בשריפה במטבח, אשר מתחילה להתפשט לכלל הבית. כמו כן עשן כבד נפלט מהדירה, והיווה סכנה לחייהם של דיירי הבניין. לוחמי האש השתלטו על הלהבות, ביצעו סריקות לאיתור לכודים, וכיבו את מוקד הבעירה.

מחקירה שבוצעה במקום על ידי קצין חקירות להב אורן אברהמי עלה כי פלטת שבת הנקראת 'בלעך' (זוהי פלטת שבת העשויה מחתיכת ברזל, שמניחים על הכיריים כשגז דולק מתחת לפלטה, או יש כאלו המחמירים ומשתמשים בנרות שמניחים אותם מתחת לפלטה הזו) המחוממת על ידי נרות נשמה, החלה לבעור וע"י כך הציתה את המטבח, וכמעט גרמה לשריפת המבנה.

אברהמי הוסיף וציין: "רק השבוע נקראנו לפרוץ לבית בו מצאנו לצערנו זוג צעיר ללא רוח חיים, שעל פי ממצאי החקירה הראשונית שבידנו עולה, כי השימוש בפלטה מסוג "בלעך" היה בין הגורמים העיקריים שגרמו למותם. והנה שלושה ימים אח"כ, אנחנו מוזעקים לשריפה שיכלה לגרום לאסון כבד, כתוצאה משימוש באותה פלטת שבת מסוכנת".

בכבאות והצלה ירושלים שבים ומבקשים מהציבור הרחב, להשתדל ולהימנע מלהשתמש בפלטה מסוכנת זו, ובכל מקרה של שימוש בה, יש לוודא שיש תמיד חלון פתוח בבית. עוד מוסיפים בכבאות והצלה ירושלים, כי חל איסור להשתמש בפלטת שבת המחוממת ע"י נרות.
פלטה זו מסוכנת מאוד לשימוש, ויכולה לגרום לפגיעה קשה במשתמשים בה.
אש בלעך כיבוי דיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד