י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהומות בהר הבית; השר ארדן: "לחשוב מחדש על ההסדר בהר"

במהלך הלילה התבצרו צעירים בשטח מסגד אל אקצא כשהם חמושים בנשק קר ומתכוונים לשבש את פעילות כוחות הביטחון בערב החג; המשטרה פיזרה את הפורעים • השר אריאל בירך ברכת כהנים בהר אל מול מקום המקדש • צפו בתיעוד

מהומות בהר הבית; השר ארדן: "לחשוב מחדש על ההסדר בהר"


מהומות במהלך הלילה בהר הבית - צעירים ערביים התבצרו והשתמשו בנשק לתקוף את כוחות הביטחון. הם פונו בשעות הבוקר המוקדמות. ביקורי היהודים והתיירים מתקיימים כרגיל בשטח הר הבית, מוקדם יותר אף עלה להר השר אריאל שבירך את ברכת הכהנים אל מול מקום המקדש.

כבר במהלך הלילה הגיע מידע על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, המתבצרים בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית. הצעירים אספו אבנים וזיקוקין, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל ועץ חבלים שנקשרו לדלתות המסגד, שמשיות גדולות, רשתות ועוד, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית, בערב חג ראש השנה.

כוח המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, הפתיע את המתבצרים הפורעים ונכנס לשטח הר הבית סמוך לשעה 06:45, במטרה לאפשר את תחילת הביקורים בשטח ההר בשעה המקובלת.



מיד עם כניסת כוח המשטרה ומג״ב לשטח ההר , רעולי הפנים הפורעים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל אקצא וירו עשרות רבות של זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים.

בנוסף נתפסו בכניסה למסגד אל אקצא צינורות החשודים כמטעני נפץ מסוג צינור, הצינורות נתפסו והוצאו מהמקום ע״י חבלן משטרתי.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן בתגובה לאירועי הבוקר בהר הבית: "אני מברך את משטרת ישראל על שנערכה מבעוד מועד ואיפשרה גם היום, ערב ראש השנה, את הכניסה והביקורים להר הבית לכל מי שחפץ בכך.

"האירועים החמורים שהתרחשו הבוקר בהר הבית מחייבים את כולנו לעשות חושבים לגבי ההסדרים הנהוגים בהר. לא יכול להיות שהפורעים המוסלמים שהתבצרו במהלך הלילה בהר הבית, יהפכו את המקום הקדוש הזה ברצותם לזירת קרב הכוללת זריקת אבנים, ירי זיקוקים בכינון ישיר על כוחות הביטחון ואף החדרת מטעני חבלה לשטח ההר.

מדובר במעשים חמורים ביותר שמפרים באופן בוטה את הסטטוס קוו במקום ולא נעבור על כך בשתיקה. כשר לביטחון הפנים, אמשיך לפעול על מנת להסדיר בכל דרך את נושא הביקורים בהר הבית ושום התפרעות, חמורה ככל שתהיה, לא תמנע מכל מי שרוצה לעלות להר הבית לעשות זאת.״

מ״מ מפכ״ל, ניצב בנצי סאו, בהתייחס לתפיסת המטענים ואירועי הבוקר בהר הבית: "משטרת ישראל לא תאפשר פגיעה בבטחון הציבור ובריבונות המדינה, בכלל ובבירתה ובמקום הקדוש הר הבית, בפרט. פעילותם האחראית והמדוייקת של מפקדי ושוטרי מחוז ירושלים, בשילוב ובשת״פ גורמי שב״כ, סיכלה, מבעוד מועד, ניסיון קיצוני ומסוכן, ערב החג, לפגוע בחיי אדם ולערער את היציבות והסדר בהר הבית. מהלך אלים, שבמידה והיה מצליח ומתממש, היו עשויות להיות לו השלכות חמורות על היציבות הבטחונית בבירה ואף ביתר חלקי המדינה.

"נחישות פיקוד וכוחות המחוז, אומץ ליבם ומיומנותם הרבה, הם שאפשרו למעשה את שימור חופש הדת והפולחן של כלל המאמינים ואת בטחונם האישי של באי ירושלים ואתריה הקדושים, במיוחד בתקופת החגים הרגישה. על הציבור בארץ לדעת שיש על מי לסמוך ולמי לפנות בעת הצורך. בשעה זו ולאורך כל ימות החג, פרושים אלפי שוטרים, בכל רחבי הארץ, כשהם ערוכים ומוכנים להגיב לכל תרחיש ולהיענות לפניות הציבור. השוטרים הונחו לפעול בנחישות כלפי כל מי שיעבור על החוק, יסכן את שלום הציבור או ינסה לשבש את הסדר. ההיערכות המשטרתית מקיפה ולא חסכה דבר, הכל למען בטחון הציבור ותחושת הבטחון של המוני בית ישראל ומבקריה בעת שהם חוגגים ונופשים".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד