י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תהילים עוד אף פעם לא הזיקו לאף אחד

חיים קליגר רחוק מדרך ברסלב, אבל לאמירת 'התיקון הכללי' הוא הצליח להתחבר, וגם להסביר למה • טור אורח

תהילים עוד אף פעם לא הזיקו לאף אחד


החסידות ממנה אני מגיע, היא לא בדיוק כזו שדרך ברסלב הולכת איתה יד ביד, הקמפיין המאסיבי של אמירת "תיקון הכללי" היה נראה למען האמת מוזר מעט בעיניי, ממתי משכנעים יהודים להתפלל בקמפיין אגרסיבי כל כך? כמי שאמון על הובלת קמפיינים פרסומיים ומכיר מעט את הפסיכולוגיה של הפרסום התקשיתי לקבל את המהלך הפרסומי הזה, זו לא דרך לשכנע אנשים להתפלל לטעמי, העליתי את תמיהתי בפני כמה וכמה חברים שכולם הביעו את פליאתם על המהלך הזה.

אבל אתם מכירים את הרגע בו נופל לכם האסימון? אז בשנה שעברה זה קרה לי, גילוי נאות, משפחתה של רעייתי ברובה נמנית על חסידי ברסלב וחלקם נמצאים באומן, בשנה שעברה הצטרף אליהם גם הבן הגדול שלנו, והוא ביקש מאיתנו שגם אנחנו נצטרף לאמירת תיקון הכללי בערב ר"ה בשעה 12:00 יחד עם רבבות שמצטרפים בכל רחבי העולם. לקחתי לידיי את החוברת הזו של התיקון הכללי ופתאום נפל לי האסימון שבסך הכל מדובר בעשרה פרקי תהילים, ספר התהילים תמיד היה קרוב לליבי, הרהרתי לעצמי "ומי אמר שאתה חייב לקרוא לזה תיקון הכללי? תקרא את זה בתור עשרה פרקי תהילים".

התובנה הזו עשתה לי הרבה גם בצד המקצועי שלי, הבנתי כי אפשר למכור את אותו רעיון בכמה ווריאציות, זה מאוד תלוי באיזו מעטפת אתה מלביש אותו, אז נכון שעבור חסידי ברסלב מאוד חשוב שנגיד את התיקון הכללי, אבל לנו, אלה שאינם נמנים על חסידי ברסלב, אפשר לעטוף את זה כמירת עשרה פרקי תהילים בערב ראש השנה בחצות היום ברוב עם, התוצאה היא אותה תוצאה...

אין ספק כי בשעת חצות היום של ערב ראש השנה, כשכל כך הרבה רבבות יהודים בכל רחבי העולם מפנים כמה דקות מהכנות החג ואומרים יחד עשרה פרקי תהילים נפתחים שערי שמים, אז אם נצטרף כולנו יחד לאותה אמירת תהילים בטוח שנבקע שערי שמים יחד עם רבבות עם ישראל.
טור תהילים תיקון אמירה תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד