י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מוחמד עלאן שוחרר מבית החולים, ומיד נעצר שוב

העציר ששבת רעב שוחרר הבוקר מבית החולים ברזילי - ומיד נעצר בצו מנהלי על ידי שוטרי משטרת אשקלון

מוחמד עלאן שוחרר מבית החולים, ומיד נעצר שוב


כחודשיים לאחר שאושפז בבית החולים לאחר שביתת רעב, שוחרר הבוקר מוחמד עלאן מבית החולים ברזילי, הוחזר לרשות שירות בתי הסוהר ונעצר שוב בצו מנהלי, כך פרסם לראשונה אלמוג בוקר מערוץ 10.

מוחמד עלאן (31), פעיל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. הוא נעצר בצו מנהלי בי"ג חשון תשע"ה, ובעבר ריצה עונש מאסר בין השנים 2006-2009 בשל איתור מפגע לפיגוע התאבדות.

המעצר המנהלי "בוסס על חומר מודיעיני מהימן", לפיו קשור עלאן עם פעילים נוספים שמטרתם להניע טרור, בגדרי פעילות ענפה נגד הביטחון באיזור. מעצרו עתיד היה להסתיים ב-4.11.15. בד' אלול לאחר ששבת רעב והתנגד לטיפול רפואי, עתרו ארגוני זכויות אדם לבית משפט העליון שהקפיא את מעצרו המנהלי.


מפקד משטרת אשקלון סנ"צ שמעון פורטל, מתייחס למעצרו של מוחמד עלאן. צילום: חטיבת דובר המשטרה

כאמור, הבוקר, לאחר ששוחרר מבית החולים ברזילי באשקלון שם היה מאושפז בתקופה האחרונה, הוחזר עלאן לרשות שירות בתי הסוהר, ולאחר מכן נעצר בצו אלוף על ידי שוטרי משטרת אשקלון - וחזר שוב למעמד של עציר מנהלי.

לפני שבוע הגישה המדינה את תגובתה לבג"ץ בנוגע לעתירה לעתירת ארגוני זכויות האדם המזוהים עם השמאל הקיצוני נגד הזנה בכפיה של אסיר שובת רעב. בתשובה נכתב כי יש אינטרס ציבורי מובהק לשמור על חיי האסיר מצד אחד, ולשמור על ביטחון הציבור מצד שני.
מוחמד עלאן שביתת רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד